۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 756529

سیر فواید بی شماری دارد که می‌توان در سراسر دنیا یافت. همچنین قرن هاست که به عنوان یک ماده دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاکسازی ریه‌ها با استفاده از سیر

به گزارش قدس آنلاین، گر سیر به جای رشد در طبیعت، در آزمایشگاه آن را تولید می‌کردند به طور یقین، به یکی از داروهای گران قیمت تبدیل می‌شد. معمولا افراد سیر را در مصارف آشپزی استفاده می‌کنند، اما بسیار از مردم، آن را به عنوان داروهاخانگی به کار می‌برند. یکی از ترکیبات مهم سیر، آلیسین نام دارد که موجب طعم تند و خاص سیر نیز می‌شود.

ضدعفونی کردن ریه‌ها با شربت گیاهی!بدون شک مصرف سیر با شکم خالی یک آنتی بیوتیک قوی می‌باشد و در بسیاری از مطالعات این موضوع به اثبات رسیده که مصرف سیر قبل از صبحانه اثربخشی بیشتری دارد، زیرا باکتری‌ها بیشتر در معرض آن قرار می‌گیرند و نمی‌توانند از خود در برابر سیر دفاع کنند.

مواد غذایی مهم سیر توسط مصرف خام آن، جذب بدن می‌شود. ترکیباتی که موجب تمیز کردن ریه‌ها و دیگر اعضای بدن می‌شود. سیر حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که از آسیب‌های رادیکال آزاد در بدن جلوگیری می‌کند. رادیکال‌های آزاد منجر به آسیب رسیدن به سلول‌های بدن و افزایش خطر سرطان می‌شود.

خاصیت آنتی باکتریال سیر در نابودی بسیاری از باکتری ها، ویروس‌ها و دیگر میکرو ارگانیسم‌هایی که منجر به بیماری‌های تنفسی و مشکلاتی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی می‌شوند، نقش مهمی دارد. خواص پاک کنندگی سیر تاثیر بسیاری روی فلزات سنگین جمع شده در بدن دارد. افراد سیگاری و یا افرادی که سیگار را ترک کرده اند و یا در معرض دود سیگار قرار دارند بهتر است سیر بیشتری مصرف نمایند، زیرا سیر در دفع سموم ناشی از دخانیات به بدن کمک زیادی می‌کند. محققان عقیده دارند که مصرف منظم سیر می‌تواند باعث بهبود وضعیت بیمارانی باشد که از بیماری‌های تنفسی مانند ذات الریه، احتقان ریوی، برونشیت، آسم، سرماخوردگی و سل و ... رنج می‌برند.

منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.