مدیر کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: اعتبار و افراد خیر برای ساخت و ساز وجود دارند، اما مشکل تأمین زمین است که از دوره ششم شورای شهر درخواست داریم در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.

شورای ششم مشکل تأمین زمین آموزش‌و پرورش را حل کند

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده در خصوص همکاری شورای پنجم شهر مشهد با آموزش‌و پرورش، اظهار کرد: شورای پنجم کمک‌های خوبی را به آموزش‌وپرورش داشت و تعاملات ما با یکدیگر رضایت بخش بود. در این دوره ۳ درصد عوارض نوسازی که حق آموزش‌وپرورش بود، احیا شد که متاسفانه پرداخت این عوارض در شورای قبلی منتفی شد. این اتفاق کمک شایانی در حوزه عمرانی و ساخت و ساز به آموزش‌وپرورش به ویژه در حاشیه شهر مشهد داشت. 

وی افزود: شهرداری و شورا با در اختیار گذاشتن زمین‌ها با کاربری آموزشی کمک خوبی به ما کرد هر چند هنوز درحاشیه شهر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. همچنین در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی و قرآنی و در برگزاری مسابقات ورزشی، قرآنی و فرهنگی در کنار ما بودند و بخشی از هزینه‌ها را متحمل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: برنامه‌های مشترکی در خصوص رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خرید تبلت در حاشیه شهر داشتیم و شهرداری در این زمینه اعتبارات خوبی در اختیار ما گذاشت. همچنین در اجرای برنامه‌هایی همچون آموزش شاهنامه خوانی، روایتگری، نقاله‌خوانی و اردوی راهیان نور همکاری خوبی با ما داشتند. شایان ذکر است که شورای شهر دوره پنجم و شهرداری از جهت کمک به آموزش و پرورش نمره قابل قبولی دریافت می‌کنند. 

وی گفت: مهم‌ترین مشکل تامین زمین در حاشیه شهر است، زیرا تراکم دانش‌آموزان در حاشیه شهر رو به افزایش است. اعتبار و افراد خیر برای ساخت و ساز وجود دارند، اما مشکل تأمین زمین است که از دوره ششم شورای شهر درخواست داریم در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.