چه چیز دلنشین تر از اینکه خادم امام رضا(ع) باشی و در سالروز ولادت خواهر ایشان، در صحن و سرای امام مهربانی ها، چشمانت به گنبد طلا منور شود و تبریک گوی این عید فرخنده بشوی.

شادباش ولادت خواهر / خطبه خوانی خادمان رضوی در سالروز ولادت حضرت معصومه(س)

به گزارش قدس آنلاین، این جملات، توصیف حس و حال شیرین خادمانی است که در نخستین روز دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، در آیین خطبه خوانی حرم مطهر رضوی شرکت کردند تا به نیابت از همه دلدادگان آقا، این ولادت فرخنده را خدمت ایشان تبریک بگویند.

 در روزی که شهر قم و حرم حضرت معصومه(س)، میزبان زائران در روز ولادت ایشان بود، حرم مطهر برادر ایشان نیز حال و هوایی شادمانه داشت و مطلع آن، خطبه خوانی خادمان حضرت بود. این مراسم با حضور جمعی از خادمان حرم مطهر رضوی همراه با مدیحه سرایی برگزار و پس از آن جشن های دهه کرامت به صورت رسمی آغاز شد.

برگزاری آیین قرآن خوانی «صفه» نیز بخش دیگری از برنامه صبح امروز در حرم مطهر امام رضا(ع) بود. طی این آیین جمعی از خادمان، کفشداران، دربانان و فراشان گرد هم آمدند و قاریان حرم آیاتی از کلام وحی را تلاوت کردند. آیین صفه یکی از آیین های دیرینه در حرم مطهر رضوی است که بر پایه وقف شکل گرفته و واقف آن، بخشی از عواید موقوفه خود را برای تلاوت قرآن در حرم امام رضا(ع) اختصاص داده است.

طی این ۱۰ روز برنامه های متنوعی برای زائران و مجاوران اجرا خواهد شد. جشن های «لبیک یا امام» برنامه های محوری حرم مطهر در شب های دهه کرامت است که از ساعت ۱۹ در صحن پیامبر اعظم(ع) آغاز می شود و علاوه بر سخنرانان و ذاکران برجسته کشور، برخی چهره های برجسته فرهنگی اجتماعی نیز مهمان این برنامه خواهند بود.

دختران خورشید»، «نقش ارادت»، «گلدسته‌های حرم»، «رسم دعبل»، «مناظرات رضوی»، «پویش بین‌المللی به لطف امام»، «همسفر تا بهشت»، «رواق کتاب»، «میهمان امام»، «در جوار عترت»، «برکت حضور» و «شکرانه همجواری» عناوین دیگر برنامه های فرهنگی تبلیغی حرم مطهر رضوی در دهه کرامت است و ویژه برنامه هایی نیز برای زائران غیرایرانی پیش بینی شده است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.