به گفته مدیرمسؤول انتشارات ذکر، اجرای طرح‌های فصلی خرید کتاب به ایجاد رونق و حضور دوباره مردم در کتابفروشی‌ها کمک کرده است.

حضور دوبارۀ مردم در کتابفروشی با طرح‌های فصلی




قدس آنلاین: سیدحمیدرضا سیدناصری، مدیرمسوول انتشارات ذکر با اشاره به لزوم حمایت از کتابفروشی‌ها گفت: کتابفروشان در اصل ویترین عرضه کتاب ناشران هستند و پلی میان ناشر و مخاطبان کتاب هستند و تقویت هرچه بیشتر آن‌ها به رونق صنعت نشر و کتابخوانی منجر می‌شود.
وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران که سال گذشته به شکل مجازی برگزار شد ناشر محور است اما طرح‌های فصلی مثل بهارانه، کتابفروش‌محور است و موجب چرخه نقدینگی خوبی در میان آن‌ها می‌شود.
سیدناصری با بیان اینکه طی دو سال اخیر مردم به سمت خرید اینترنتی حرکت کرده‌اند و این موضوع در حوزه کتاب هم رونق داشته است، عنوان کرد: مردم عادت کرده‌اند که خریدهای خود را از سایت‌ها، صفحات اینستاگرامی یا کانال‌های فروش کتاب انجام بدهند و کمتر به سراغ کتابفروشان بروند و به نوعی در کار آن‌ها رکود ایجاد شده است.
وی با طرح این موضوع که اجرای طرح‌های فصلی خرید کتاب به ایجاد رونق و حضور دوباره مردم در کتابفروشی‌ها کمک کرده است، ادامه داد: این بازه‌های زمانی فصلی فرصت خوبی ایجاد کرده است که مردم با تخفیف و یارانه کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند و علاوه بر خریدهای اینترنتی که خوب و لازم هستند فضای کتابفروشی‌ها را دوباره تجربه کنند.
سیدناصری همچنین درباره لزوم تقویت مردم و کتابفروشی‌ها، توضیح داد: در این میان سایر عناصر حوزه نشر نیز از اجرای این طرح‌ها منتفع می‌شوند و پیشنهادم این است که سقف فروش و اعتبار کتابفروشی‌ها با توجه به بودجه‌ها افزایش پیدا کند تا جمع گسترده‌تری از مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.
به گفته وی؛ اگر شرایطی پیش‌بینی شود که اعتبار کتابفروشی‌ها بیشتر شود بهتر است زیرا با توجه به عدم اجرای طرح‌های مختلف مثل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توان بخشی از یارانه آن‌را در این حوزه هزینه کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.