گلریز گفت: سرود و موسیقی در جشنواره‌هایی که به نام و به نیت امام رضا (ع) برگزار می‌شود؛ همواره جایگاه ویژه‌ای داشته است؛ اساسا هنر در اشاعه فرهنگ رضوی نقش موثری ایفا می‌کند.

هنر در اشاعه فرهنگ رضوی نقش موثری را ایفا می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت، محمد گلریز یکی از خوانندگان برتر دوران دفاع مقدس است و صدایش به عنوان میراث شفاهی ایران در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده‌است؛ همه او را ترانه «این بانگ آزادی است…» می‌شناسیم.

این خواننده در گفت‌وگویی در توضیح برگزاری جشن‌های دهه کرامت بیان کرد: اساساً برپایی اینگونه مراسم‌ها برای تحکیم اسلام و عزت مسلمانان کار قابل تحسینی است و نظر من این است که مردم باید مشارکت بیشتری در این مناسبت‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه مسائل و مشکلات بشریت از زمانی آغاز شد که نسبت به مقدسات بی مهری کردند. بی توجهی در این موارد به خودمان برمی‌گردد؛ جامعه بشری به وجود مقدس اهل‌بیت (ع) نیاز مبرم دارد و مسلمان و غیر مسلمان قلبا به ائمه و قدرت لدنی الهی ایمان دارند و شرکت در این مراسم‌ها گوشه‌ای از عرض ارادت مردم و مسلمانان به ساحت مقدس آن بزرگواران است، پس چه بهتر مساجد که خواستگاهِ این امر مهم و کار مقدس است در برگزاری این برنامه‌های پیش قدم و سهیم باشد چراکه اساساً در مساجد همفکری و شورا ایجاد می‌شود و همین کار باعث وحدت بیشتر مردم خواهد شد.

گلریز در توضیح تأثیر قالب‌های هنری در اشاعه فرهنگ رضوی بیان کرد: معتقدم قالب موسیقی آن هم چون حرف دل است می‌تواند بهترین قالب برای ارائه و اشاعه فرهنگ رضوی باشد. خوشبختانه در همه این سال‌هایی که جشنواره‌ای با نام و به نیت امام رضا (ع) برگزار می‌شود در قالب‌های مختلف که موسیقی و سرود هم بخشی از آن است اقدامات قابل توجهی انجام شده است اما به هر شکل تئاتر و سینما در جهت اشاعه فرهنگ رضوی قالب‌های هنر عام تری هستند و تأثیر گذرا تر خواهند بود.

این خواننده افزود: پرداختن به مفاهیم معنوی با توجه به شرایط حاکم بر جامعه از جمله ضرورت‌هایی است که کاملاً احساس می‌شود و به عقیده من مطرح کردن چنین موضوعاتی از طریق سینما و تلویزیون، تأثیرات قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.