۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 756675

یک مقام مسئول گفت: گفت: سامانه سماک عامل حذف امضاهای طلایی است و افراد به جای گرفتن بیش از ۱۸۰ مجوز می‌توانند به صورت مستقیم با ورود به سامانه درخواست خود را ارائه دهند.

سماک؛ پایانی بر امضاهای طلایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی حنیفه زاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی کشور در رابطه با نحوه اجرای شعار سال در بخش کشاورزی و تحقق رفع موانع تولید اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و اجرایی شدن شعار سال، وزارت جهاد کشاورزی نشست‌های متعددی برگزار کرده و کمیته‌های مختلفی را تشکیل داده است اما این کمیته‌ها به حد مطلوب پاسخگو نبود، بنابراین وزیر جهاد کشاورزی مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را معرفی کرد و این بخش با کمک مردم موانعی که باعث به خطر افتادن امنیت غذایی در کشور می‌شود را مرتفع خواهد کرد.

وی با اشاره به هدف این طرح خاطرنشان کرد: هدف این طرح تسهیل روندها، کاهش قوانین، بخش‌نامه‌ها و آئین‌نامه‌های موجود است که موجب تأخیر در سرمایه‌گذاری‌های کشاورزی و از بین رفتن روحیه کشاورزان می‌شود.

حنیفه زاده ادامه داد: در این راستا توانستیم با ۴۴۷ گروه جهادی تفاهم نامه‌ای داشته باشیم و مشکلات توسط گروه‌های جهادی «شناسایی» و «مرتفع» می‌شوند.

وی افزود: مشارکت مردم در اجرای این طرح، باعث می‌شود نتیجه را ملموس‌تر درک کنند، در حال حاضر سامانه تاک (شبکه اجتماعی کشاورزی ایران) بخشی را برای ارتباط با مجری طرح مانع زدایی اختصاص داده است و مردم به صورت روزانه مشکلات خود را برای ما ارسال می‌کنند.

مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی کشور تصریح کرد: هدف کلی این طرح، تغییر نگرش در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است، ما باید قوانین را تسهیل کنیم تا هر فردی بخواهد به مبحث کشاورزی ورود کند روند کار برایش تعیین شده و عیان باشد.

وی افزود: مانع زدایی‌ها شامل قوانین، آئین نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها و افرادی است که به هر نحوی مانع فرایند رونق تولید کشاورزی خواهند بود که ما با حمایت قوه قضائیه این افراد را شناسایی و به قوه قضائیه معرفی خواهیم کرد.

حنیفه زاده در رابطه با سامانه سماک (سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی) گفت: سامانه سماک عامل حذف امضاهای طلایی است و افراد به جای گرفتن بیش از ۱۸۰ مجوز می‌توانند به صورت مستقیم با ورود به سامانه درخواست خود را ارائه دهند، ضمن این که در این سامانه می‌توانند روند کامل رسیدگی به درخواست خود را رصد کنند.

وی افزود: افراد می‌توانند در صورت افزایش زمان رسیدگی به درخواست، شکایت خود را ارائه دهند و اعمال قدرت و اعمال نفوذ با حذف امضای طلایی حذف شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.