مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی گفت: بحث ثبت نام کتاب‌های درسی، یکی از دغدغه‌های اصلی ما در بحث چاپ کتاب است که بخشی از مشکلات آن نیز به سایت ثبت نام دانش‌آموزان برمی‌گردد. چون سبب شده که این امر به‌ خوبی انجام نشود.

یک میلیون دانش‌آموز برای سفارش کتاب ثبت‌نام نکرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلنا، احمدرضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی با ارائه‌ گزارشی از روند ثبت نام کتاب‌های درسی گفت: تا این لحظه که سامانه‌ فروش فعال بوده، علی‌رغم پیگیری‌های مکرری که انجام گرفته و گزارش‌هایی که اعلام شده، حدود یک میلیون و ۲۶۳ هزار نفر سفارش کتاب را ثبت نکرده‌اند. 

بر اساس بررسی‌ها، در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و فارس، تعداد زیادی از دانش‌آموزان سفارش کتاب خود را ثبت نکرده‌اند و اگر این روند ادامه پیدا کند، ما در شهریور با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد. 

محمد علوی‌تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نیز در ادامه از آغاز فعالیت سازمان برای ساماندهی به ساختمان تکنولوژی آموزشی خبر داد و گفت: پس از بازدید از ساختمان خیابان سمنان، اقدامات اولیه انجام شد و تمام قسمت‌های مختلف ساختمان در مرحله نخست، پاکسازی و نظافت شد. بحث آماده‌سازی اتاق‌ها نیز با توجه به طرح جناب آقای بدیعی به‌زودی اجرا خواهد شد. 

او ادامه داد: بحث ثبت نام کتاب‌های درسی نیز یکی از دغدغه‌های اصلی ما در بحث چاپ کتاب است که بخشی از مشکلات آن نیز به سایت ثبت نام دانش‌آموزان برمی‌گردد. زیرا سبب شده که این امر به ‌خوبی انجام نشود. متأسفانه امسال سامانه تغییر کرده و به همین خاطر با مشکلات جدی در این بخش مواجه هستیم و لازم است که تمهیداتی در این زمینه بیندیشیم. 

علوی‌تبار تاکید کرد: باید یک نظام‌نامه درباره مراکز و ارگان‌هایی که امکان درج لوگوی آن‌ها در رمزینه‌های سریع پاسخ وجود دارد، تدوین کنیم تا امکان کار کردن در این راستا برای همکاران تسهیل شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.