رییس جامعه هتلداران ایران اظهار داشت: بخشی از هتل‌ها به علت ضرر و زیانی که متحمل می‌شوند مجبور به تعطیلی شدند. بیشترین میزان تعطیلی‌های هتل را از زمان شیوع کرونا تا کنون در مشهد داشته‌ایم.

ضریب اشغال هتل‌ها کمتر از ۱۵ درصد شد/ بیشترین هتل‌های تعطیل شده در مشهد است

جمشید حمزه‌زاده در مورد مورد وضعیت هتل‌ها اظهار کرد: وضعیت نامطلوب هتل‌ها از بعد از شیوع کرونا همچنان تداوم دارد. به دلیل تداوم کرونا و بسته بودن جاده‌ها طبیعتا وضعیت به روال قبل است، و باید صبر کنیم تا کرونا کمی کمرنگ شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که کرونا وجود دارد وضعیت همین است، اگر واکسیناسیون انجام و باعث کاهش استرس مردم شود، فکر می‌کنم که وضعیت هتل‌ها کمی بهبود یابد.

وی افزود: میزان میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور کمتر از 15 درصد است. به صورت موردی در مقاطعی وضعیت بهتر شده و برای مثال در روزهای نوروز وضعیت در استان‌های شمالی بهتر بود و دوباره تقاضا فروکش کرده است. شاید یک هتل خاص تقاضا داشته باشد اما میانگین کشوری بسیار کم است.

رییس جامعه هتلداران ایران با اشاره به تعطیلی برخی از هتل‌ها گفت: بخشی از هتل‌ها به علت ضرر و زیانی که متحمل می‌شوند مجبور به تعطیلی شدند. بیشتری میزان تعطیلی‌های هتل را از زمان شیوع کرونا تا کنون در مشهد داشته‌ایم.

وی همچنین در مورد ورود مسافران خارجی بیان کرد:‌ این موضوع مطرح است که با توجه به واکسیناسیون در دیگر کشورها کم کم ورود مسافران خارجی شروع شود. به این ترتیب احتمال دارد مسافرانی که واکسن زده یا تست‌های لازم را انجام داده‌اند وارد کشور شوند و هتل‌ها بتوانند میزبان آنها باشند.

حمزه‌زاده در پاسخ به سوالی در مورد میزان سرقت از هتل‌ها گفت:‌ هتل‌ها ابزارهایی دارند که بتوانند جلوی سرقت‌ها را بگیرند و معمولا هتل‌ها به دوربین مداربسته مجهز هستند؛ نیروهای انتظامات نیز به صورت 24 ساعته فعال هستند. همه این عوامل باعث می‌شود که سرقت از هتل‌ها به ندرت اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.