معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از تمدید طرح بهارانه کتاب تا ۲۵ خردادماه خبر داد و گفت: حدود ۲۰ درصد سقف یارانه استان خراسان رضوی در این طرح افزایش یافت.

تمدید ۲ روزه طرح بهارانه کتاب/ یارانه خراسان رضوی ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر  با اعلام این خبر، اظهار کرد: این طرح به صورت سراسری در کل کشور توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای چندمین سال پیاپی در حال برگزاری است تا علاقه‌مندان بتوانند کتاب را ارزان تهیه کرده و یارانه کتاب مستقیما به دست مردم برسد.

وی افزود: خراسان رضوی در حوزه فروش و استقبال همیشه پس از تهران، استان برتر بوده و در بعضی از فصول هم حتی پیش از تهران به عنوان استان برگزیده انتخاب شده است. 

تحفه‌گر با اشاره به استقبال مردم از این طرح، گفت: علاقه‌مندان سراسر کشور از خانه کتاب درخواست کردند تا نسبت به تمدید طرح امسال که بنا بود ۲۴ خردادماه به پایان برسد، اقدام کنند تا افرادی که نتوانستند کتاب‌های مدنظر خود را تهیه کنند، بتوانند این کتاب‌ها را با تخفیف طرح بهارانه بخرند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان این‌که «یارانه خراسان رضوی در روز جمعه به پایان رسید»، خاطرنشان کرد: استقبال مردم در طرح این دوره به نحوی بود که یارانه‌ای که به استان‌ اختصاص یافته بود در چهارمین روز به پایان رسید و با هماهنگی‌ با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب سقف یارانه استان تا حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. امیدواریم در صورت اتمام مجدد یارانه خراسان رضوی بتوانیم نسبت به شارژ دوباره آن اقدام کنیم و مسئولان مربوطه هم مساعدت کنند.

تحفه‌گر ادامه داد: شهروندان می‌توانند کتاب‌های خود را از کتاب‌فروشی‌های استان که به حق زحمات زیادی را در این فصول متحمل می‌شوند و خدمات خوبی را ارائه می‌کنند با تخفیف‌های طرح بهاره تهیه کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی درباره میزان فروش کتاب در این طرح، اضافه کرد: تا پایان روز شنبه ۳۸ هزار و ۲۶۸ جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان به فروش رسیده که با توجه به افزایش اعتباری که داشتیم موج جدیدی هم در این طرح اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.