۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 756727

مطالعات نشان می دهد دانه آفتابگردان برای پیشگیری از سرطان مفید است. محدوده مهم آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و سایر ویتامین‌های موجود در دانه آفتابگردان به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می‌کند و جلوی بروز سرطان را می‌گیرد.

خواص ضدسرطانی دانه های آفتابگردان

به گزارش قدس آنلاین، مطالعات انجام شده نشان می دهد مواد مغذی موجود در دانه های آفتابگردان ترکیبات پیشگیرانه شیمیایی دارند که فاز اولیه رشد و توسعه سرطان را خنثی می کنند و جلوی رشد تومورها را می گیرند. آنتی اکسیدان‌هایی که در دانه آفتابگردان یافت می‌شود برای ترمیم DNA مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند رشد سلول‌های سرطانی را کندتر کند.

همین امر باعث می‌شود مصرف دانه آفتابگردان بهترین روش برای پیشگیری از سطران باشد و خطر عود آن را کاهش دهد. گاما توکوفرول( ویتامین E) نیز اثر موثری در کمک به پیشگیری از سرطان خواهد داشت. مطالعات نشان می دهد که ویتامین E از مردان در برابر سرطان پروستات محافظت می‌کند.

مطالعه جدید انجام شده در دانشگاه تگزاس نشان می دهد که این ماده می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه کمک کند. دانه آفتابگردان در برگیرنده سلنیم نیز هست. این ماده آنتی اکسیدانی است که برای پیشگیری از سرطان سینه مهم است.

مطالعات انجام شده بر روی سلنیم نشان می‌دهد که این ماده به ترمیم DNA کمک می کند و در سم‌زدایی مواد مضر مفید است. سلنیم به بدن کمک می‌کند جلوی رشد و تکثیر سلول های سرطانی را بگیرد و رشد تومورها را متوقف سازد.

منبع: مجله سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.