کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در جلسه ویژه‌ای که امروز برگزار کرد با رای اعتماد به دولت ائتلافی نفتالی بنت، رهبر حزب "یمینا" و یائیر لاپید، رهبر حزب "آینده‌ای هست" به ۱۲ سال حکومت و قبضه قدرت توسط بنیامسن نتانیاهو پایان داد.

کار نتانیاهو تمام شد

قدس آنلاین: به گزارش اسکای نیوز، نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا با رای امروز، یکشنبه کنست، سکانداری دولت تغییر را به دست گرفت.

کنست با اکثریت آرا یعنی با ۶۰ رای مقابل ۵۹ رای مخالف به دولت جدید رای اعتماد داد.

او در سخنرانی مقابل کنست که قبل از رای‌گیری ایراد کرد، از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و رئیس حزب لیکود و همسرش ساره تشکر کرد و متعهد شد به فعالیت‌های شهرک‌سازی از جمله در منطقه "ج" در کرانه باختری ادامه دهد.

او در واکنش به فریادهای اعضای نمایندگان مخالف گفت: در بالا بردن صدایتان بالا بودن فقدان دولت در دوره‌ شما هم وجود دارد.

فریادها و اقدامات خارج عرف نمایندگان احزاب راست‌گرای مخالف ادامه داشت. آنها فریاد می‌زدند، دروغگو به خانه‌ات برو.

تعدادی از نمایندگان از جمله اعضای فراکسیون صهیونیسم بتسلئیل سموتریچ و ایتمار بن غفیر نیز از سالن خارج شدند.

او همچنین از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل مواضع حمایت‌گرانه‌اش از اسرائیل در دور اخیر جنگ با غزه و تعهد راسخش به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

بنت به نقل از بایدن گفت: تا زمانی که تمام کشورهای منطقه اسرائیل را به عنوان "کشور یهودی" به رسمیت نشناسند، صلح در منطقه به وجود نخواهد آمد.

بنت همچنین قول داد، رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت قومیتی برای ملت یهود و به اصطلاح دولت دموکرات قوی حفظ کند.

بنت ریاست دولت تغییری را برعهده می‌گیرد که با یائیر لاپید، رهبر حزب آینده‌ای هست و احزاب راست‌گرا، میانه رو و چپ‌گرا تشکیل داده‌اند.

رئیس حزب "آینده‌ای هست" با تکمیل توافق ائتلافی با هفت حزب "اردوگاه تغییر" دولتش را به کنست تقدیم کرد. طبق توافق­‌های ائتلافی، نفتالی بنت تا اوت ۲۰۲۳ نخست ­وزیر خواهد بود و لاپید در طول این دوره وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواهد بود و پس از آن تا پایان دوره کنست فعلی در نوامبر ۲۰۲۵ لاپید نخست وزیری را بر عهده خواهد گرفت.

طبق این گزارش، کابینه دولت جدید رژیم صهیونیستی متشکل از ۲۸ وزیر است و ائتلاف دولتی از ۲۵ نماینده از احزاب میانه، ۱۹ نماینده از اردوگاه راست، ۱۳ نماینده از احزاب چپ و چهار نماینده عرب تشکیل شده است.

بنت همچنین وعده داد مثل آنچه بین اسرائیل و امارات روی داده، برای گسترش دایره "صلح با ملت‌های منطقه" تلاش کند.

نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی در ادامه به فلسطینی‌ها هشدار داد و گفت، "خشونت با مشت آهنین روبه‌رو خواهد شد". او همچنین حماس را به "دیواری از آتش" تهدید کرد.

بنت گفت: ادامه آرامش منجر به پیشرفت اقتصاد و عدم برخورد خواهد شد.

رهبر حزب یمینا همچنین قول داد، دولتش برای بازگرداندن شهروندان اسرائیلی اسیر شده در غزه تلاش خواهد کرد. او این تلاش را "مسؤولیت مقدس" خواند.

او در این سخنرانی ادعاهای تکراری صهیونیست‌ها علیه ایران را نیز مطرح و ادعا کرد: ازسرگیری توافق هسته‌ای اشتباه خواهد بود و اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

نتانیاهو در صحن پارلمان چه گفت؟

بنیامین نتانیاهو هم در این جلسه به ایران سخنرانی پداخت و تاکید کرد برای سرنگونی این دولت همه تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

نخست وزیر سابق اظهار داشت: من به عنوان نماینده یک میلیون اسرائیلی اینجا ایستاده‌ام و به خاطر آنها مأموریت خطیر تأمین موجودیت و امنیت اسرائیل را ادامه خواهم داد.ما دستاوردهای بی سابقه بسیاری از جمله مقابله با کرونا و حرکت به سمت اقتصاد آزاد را برای اسرائیل محقق کردیم.

وی افزود:  ما سرسختانه با ایران مبارزه کردیم تا مانع دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شویم. قدرت و قاطعیت ما جهت مقابله با ایران بود که به دولت قبلی آمریکا انگیزه داد تا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود.

وی اظهار داشت: معادله زمین مقابل صلح را به معادله صلح مقابل صلح تغییر دادیم و با ۴ کشور عربی روابط عادی برقرار کردیم. من همچنان به انجام ماموریت و وظیفه ‌ای که به من محول شده ادامه می‌دهم. ما موفق شدیم آمریکا را متقاعد کنیم، سفارتش را به قدس انتقال دهد و حاکمیت ما را بر «جولان« به  رسمیت بشناسد.

ما هر روز برای سرنگونی این کابینه چپ گرای خطرناک مبارزه خواهیم کرد و این امر زودتر از آنچه فکر کنید محقق خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.