۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 756775

زمان به ‌سرعت در حال نزدیک شدن به روز حساس و سرنوشت‌ساز برای مردم ایران و به‌تبع آن اهالی خراسان و مشهدی‌هاست. روزی که مردم استان باید تصمیم بگیرند از بین صدها نامزد شوراهای اسلامی در خطه خراسان، افراد واجد صلاحیت را برای نمایندگی خود در اداره شهر و روستایشان انتخاب کنند.

این انتخاب البته دارای مؤلفه‌های متعددی است که برای هر یک از رأی‌دهندگان فرق می‌کند، اما آنچه مسلم است اینکه هرکدام از وکلای مردم باید دارای تعهد و التزام و توانایی رفع مشکلات مبتلابه جامعه، شهر و روستای حوزه انتخابیه‌شان بوده و بخواهند و بتوانند تمام هم‌وغم خود را برای توسعه و آبادانی منطقه مصروف داشته و در زمینه رفع نیازها و فراهم آوردن رفاه و آسایش مردمی که وکالت آن‌ها را برعهده ‌گرفته‌اند عزمی جزم داشته باشند.

در شعارهای تبلیغاتی نامزدهایی که این روزها عکس و پوسترشان تمامی شهر و خیابان‌ها را پر کرده است، البته وعده‌های بسیاری برای رفع مشکلات و تلاش در جهت توسعه و آبادانی دیده می‌شود و به نظر می‌رسد بیشتر این افراد نیتشان همان است که وعده و شعارش را داده‌اند؛ اما تشخیص اینکه کدام یک از این افراد توانایی عمل به وعده‌هایشان را دارند، برعهده تک‌تک ما مردم است تا با مطالعه و تحقیق درباره تخصص، تعهد، برنامه‌ها، توانایی، رزومه کاری و سابقه فعالیت نامزدها، درنهایت افرادی را انتخاب کنیم که در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شهر و محل سکونتمان و آنچه با رفاه، امنیت و آسایش ما در ارتباط است، وکیل شایسته باشند.

همچنان که رهبرمعظم انقلاب بارها در مناسبت‌های مختلفی، اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا را تبیین کرده‌اند و حل مسائل جاری و روزمره مردم به دست خود مردم را از اثرات تشکیل شوراها دانسته‌ و فرموده‌اند: «انتخابات شوراها هم از این‌جهت مهم است که کار روزمره‌ مردم و زندگی شهر و روستایی مردم، متوقف به این انتخابات است. اگر انسان‌های صالح، کارآمد، بانشاط، مؤمن، نجیب و امین در انتخابات شوراها انتخاب شوند، خیال مردم از لحاظ مسائل جاری روزمره‌ زندگی - که با آن سروکار دارند - راحت خواهد شد. شما اگر آن کسی را که می‌پسندید و می‌خواهید، انتخاب نکردید، آن کسی که شما نمی‌پسندید، انتخاب خواهد شد و رأی خواهد آورد. بنابراین رأی خودتان را به میدان بیاورید».

ایشان همچنین خاطرنشان کرده‌اند: «بسیار بجاست که مردم بدانند هر کسی را انتخاب می‌کنند، مسئولیت‌هایی در مقابل این انتخاب بر دوش آن‌هاست؛ همچنان که اگر انتخابشان انتخاب خوبی باشد و ان‌شاءالله به‌وسیله‌ آن شخص منتخب، کارهای خوبی برای مردم و کشور انجام گیرد، ثواب‌ها و اجرهایی هم به آن‌ها منتقل می‌شود. به همین علت است که باید حقیقتاً دقت کنند تا افراد دلسوز، متدین و کارآمدی را که متناسب با این کارند، انتخاب کنند؛ چون کارآمدی به‌حسب کاری که ما یک شخص را برای انجام آن در نظر می‌گیریم، متفاوت است. کارآمدی این شورا با کارآمدی فلان شغل یا سِمَت دیگر تفاوت دارد. مردم می‌دانند که شوراهای شهر و روستا برای چیست. پس کسی را که احساس می‌کنند، فکر می‌کنند، تشخیص می‌دهند و احراز می‌کنند، مناسب با این کار انتخاب کنند. البته دیانت او، تقوای او و دلسوزی او را حتماً تشخیص دهند. مردم نباید افرادی را که دلسوز، علاقه‌مند و متدین نیستند، به مراکز تصمیم‌گیری‌شان بفرستند، زیرا برایشان وزر و وبال درست خواهند کرد. این توصیه‌ من به مردم است».

با توجه به تأکید ایشان بر مراقبت مردم در انتخاب افراد، ضرورت دارد در فرصت باقی‌مانده، مطالعه و تحقیقات دقیق‌تری درباره نامزدهای موردنظر خود انجام دهیم و صلاحیت آن‌ها را از حیث شاخصه‌های موردنیاز برای احراز نمایندگی شورای اسلامی مورد بررسی همه‌جانبه قرار دهیم، چراکه این انتخاب بدون تردید تأثیرات بلندمدتی بر آینده شهر و کشورمان خواهد گذاشت و تنها انتخاب آگاهانه ما می‌تواند این تأثیرات را مثبت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.