استاندار خراسان رضوی به ظرفیت مرزهای شرق کشور اشاره کرد و گفت: دیدن مرز دوغارون به صورت استانی یک خطای استراتژیک بوده و باید دانست مرز دوغارون پیشانی جمهوری اسلامی ایران است.

ضرورت نگاه فراسرزمینی به مرز دوغارون

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان در نشست بررسی مسائل و مشکلات اتاق مشترک ایران و افغانستان، با بیان این‌که افغانستان در تجارت بین‌الملل یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده که مغفول مانده است، اظهار کرد: حوزه تجارت، یکی از پیشران‌های خراسان رضوی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که باید تلاش کنیم تا حاکمیت مشخصی در مرز داشته باشیم، ادامه داد: دیدن مرز دوغارون به صورت استانی یک خطای استراتژیک بوده و باید دانست مرز دوغارون پیشانی جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار خراسان رضوی با بیان این‌که باید زیرساخت‌های لازم برای ۲۴ ساعته کردن مرز دوغارون را فراهم کنیم، افزود: مباحثی نظیر احداث پایانه مسافربری، ایجاد مخازن و انتقال سوخت از طریق خط لوله باید در مرز دوغارون پیگیری و دنبال شود.

وی، به وجود مقررات دست و پاگیر مانع توسعه و لزوم حذف این مقررات تأکید کرد و گفت: صادرات و واردات محصولات گیاهی، مبحث کشت فراسرزمینی و استفاده از پتانسیل بازارچه‌های مرزی می‌تواند در تبادلات تجاری دو کشور حائز اهمیت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.