وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح الحاق ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش را نمایش اقتدار نظامی کشور عنوان کرد.

امکان حضور ایران در آب‌های دور حتی اقیانوس اطلس فراهم است

قدس آنلاین: امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم الحاق ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس افزود: پیام ما به دنیا صلح و دوستی است اما در برابر هرگونه تهاجم بیگانگان با تمام توان نظامی خواهیم ایستاد و از وطن دفاع می کنیم.

امیر سرتیپ امیر حاتمی الحاق ناوگروه دنا را نمایشی از توانمندی نیروهای بومی کشور دانست و عنوان کرد:  این ناوشکن تمام ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و تهاجمی ایرانی است و سبب افزایش اقتدار نظامی کشور و تقویت و توسعه صنایع دفاعی کشور می شود.

وی ادامه داد: با توسعه ناوگان دریایی امکان حضور ایران در آبهای دور حتی در اقیانوس اطلس فراهم شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: برای ساخت این ناوشکن از ظرفیت‌های مجموعه وزارت دفاع نهایت استفاده شده و یناوشکن دنا یک ناو ایرانی تمام عیار و قدرتمند است.

امیرسرتیپ حاتمی بیان کرد: ناو شکن دنا از کلاس موج و مین شکار شاهین امروز تحویل نیروی دریایی ارتش می‌شودو این محصولات حاصل یک همکاری نزدیک میان صنایع دفاعی و نیروی دریایی ارتش است که عمق دادن به دفاع، توان درگیری با شناورهای سطحی و زیرسطحی دشمن را فراهم می‌آورد.

وی اضافه کرد: ناوشکن دنا باز طراحی ناوشکن‌های کلاس موج است که سرعت و چابکی نیروی دریایی ارتش را در دفاع از منافع کشور افزایش می‌دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین بیان کرد: این شناور توان همراهی و حفاظت از شناورها و یگان‌های مختلف دارد و نیروی دریایی با برخورداری از این ناوشکن نقش ایران را در تامین امنیت دریا بیش از گذشته فراهم می‌کند.

سرتیپ حاتمی ادامه داد: پیام ما به کشورهای منطقه و جهان صلح و دوستی است و جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده شریکی مطمئن و دوستی شفیق است.
وی افزود: وزارت دفاع در ۴ سال گذشته بیش از ۱۱۰ فروند شناور تندرو به نیروهای مسلح تحویل داده و در تجهیز ناجا هم ۱۲ فروند شناور حیدر تحویل داده شده که بیش از دو برابر است.

انتهای پیام
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.