قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در دیدارهای جداگانه با مدیران این آستان مقدس بر اهمیت اجرایی شدن سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف تأکید و یکی از مهمترین اقدامات سال جاری را تدوین برنامه‌های تحولی و ایجاد هم افزایی بیشتر برای تحقق این سند اعلام کرد.

فصل همراهی با «سیاست‌های کلان» و «تثبیت ساختار جدید» آستان قدس است

به گزارش قدس انلاین وبه نقل از آستان نیوز، مالک رحمتی طی نشستی که با شورای معاونان مدیریت عالی حرم مطهر رضوی داشت، گفت: بزرگترین افتخار ما خدمت به امام رضا علیه السلام و خادمی زائران این امام همام است که امیدواریم بتوانیم خدمتی ماندگار، با اخلاص و با برکت ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه «ایجاد ساختار جدید» و «تدوین سیاست‌های کلان» دو اقدام بزرگی بوده که طی دو سال در این آستان مقدس انجام گرفته است، ادامه داد: اکنون فصل ثمردهی و همراهی با آن است، از این‌رو در سال جاری نیازمند تحول برنامه‌ای و نیروی انسانی هستیم تا بتوانیم به اهداف و مأموریت‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب تولیت معزز ابلاغ شده، دست پیدا کنیم.

رحمتی افزود: تولیت آستان قدس رضوی نسبت به حرم مطهر اولویت ویژه‌ای دارند، در همین راستا باید در رأس امور به کیفیت خدمت‌رسانی به زائر و زیارت و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی و پشتیبانی در حرم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.



ارائه خدمات بیشتر به محرومان و نیازمندان
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین در دیدار با مدیران بنیاد کرامت رضوی، توسعه فعالیت‌ها برای کمک به محرومان و نیازمندان را ضروری برشمرد و گفت: طی دو سال اخیر و با اقدامات بنیاد کرامت رضوی، تحول شگرفی در زمینه ایفای مسئولیت اجتماعی آستان قدس رضوی ایجاد شده، اما همچنان نیازمند تقویت فعالیت‌ها هستیم و کانون‌های خادمیاری استان‌ها می‌توانند با حمایت آستان قدس و جلب مشارکت خیران و نیکوکاران، خدمات بیشتری را به عموم مردم به ویژه محرومان ارائه دهند.

رحمتی همچنین طرح بنیاد کرامت برای آماده سازی 888 هزار بسته معیشتی با مشارکت آستان قدس را اقدامی مهم برشمرد و گفت: از سال گذشته که بیماری کرونا منجر به بروز مشکلات معیشتی و اقتصادی فراوان برای مردم و به ویژه محرومان شد، آستان قدس رضوی به مطالبه رهبر انقلاب برای برپایی رزمایش مواسات و همدلی لبیک گفت و سال گذشته بیش از یک میلیون بسته معیشتی در سراسر کشور توزیع کرد.



اقدام عملی آستان قدس در تحقق شعار سال ۱۴۰۰
دیدار با مدیران بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی نیز از دیگر نشست‌های قائم مقام تولیت و رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی بود.

مالک رحمتی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰، تأکید کرد: عمده وظیفه پشتیبانی و مانع زدایی از تولید بر عهده نهادهای دولتی است، اما آستان قدس رضوی نیز در این مسیر، طبق آنچه رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب تولیت معزز آستان تأکید داشته‌اند، برای همکاری با نهادهای دولتی و کمک به آنها توان خود را به کار خواهد گرفت.

رحمتی به اقدام عملی در این زمینه اشاره کرد و افزود: با توجه به تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر اینکه بنیاد بهره‌وری موقوفات باید پیشگام تحقق شعار سال باشد، از روزهای ابتدایی سال 1400 ستاد پشتیبانی و رفع موانع تولید در این بنیاد تشکیل شده تا به صورت میدانی و عملیاتی برای تحقق این مطالبه اقدام کند تا گرهی از مشکلات تولیدکنندگان باز شود. او در ادامه گفت: ما نسبت به مدیریت منابع مالی و بهره‌وری مناسب از موقوفات، تکلیف شرعی داریم.



لزوم ارائه الگوی مدیریتی آستان قدس در سطح بین المللی
رحمتی در نشست هم‌اندیشی با مدیران سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس و موسسات تابعه هم به ظرفیت‌های این حوزه اشاره و اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان علمی و فرهنگی رفع تشنگی دنیا نسبت به معارف اهل بیت علیهم السلام است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت آموزه‌های دینی و مذهبی، الزامات یک گفتمان بین المللی را فراهم کنیم.

رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی افزود: سازمان علمی و فرهنگی باید امسال در حوزه گفتمانی و اندیشه در عرصه منطقه‌ای و بین المللی، یک الگوی فاخر در شأن آستان قدس رضوی ارائه کند که نشان دهد می‌توان با اتکا به اقتصاد مردمی حاصل از وقف و نذر، به الگویی موفق تبدیل شد.



نقش مهم مشاوران
قائم مقام تولیت آستان قدس همچنین در نشست با مشاوران خود به نقش کلیدی و اثرگذار آن‌ها اشاره کرد و گفت: مشاوران هر مجموعه می‌تواند با نگاه فراسازمانی، ناظران دقیقی بر روند اقدامات و فعالیت‌ها باشند و با ارائه نظرات کارشناسانی به مدیران به بهبود فرآیندها کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.