صدر اعظم آلمان در آستانه نشست سران ناتو گفت، روسیه اولین چالش این اتحاد نظامی محسوب می‌شود و افزایش حمایت از همسایگان آن از جمله اوکراین را خواستار شد

مرکل: روسیه اولین چالش ناتو محسوب می‌شود

قدس آنلاین: «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان روز دوشنبه گفت، مقابله با قدرت روسیه و چین جزو دستورکار اصلی نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مرکل در آستانه برگزاری این نشست در بروکسل گفت: «مسائلی که امروز در دستورکار قرار دارند موجب نگرانی همه ما هستند. اولین چالشی که با آن مواجه هستیم روسیه است. اما چین نیز در حوزه اقیانوس هند-آرام [چالشی] فزاینده محسوب می‌شود».

صدر اعظم آلمان در ادامه مدعی شد: «چالش‌های هیبریدی نیز دارای اهمیت روزافزونی هستند، از جمله حملات سایبری و به‌ویژه درخصوص روسیه، کمپین نشر اطلاعات نادرست».

مرکل در ادامه مدعی شد، متحدانی که در همسایگی روسیه هستند، از جمله گرجستان و اوکراین، بیش از پیش به کمک‌های ناتو نیاز دارند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز هنگام ورود به بروکسل ضمن اعلام حمایت واشنگتن از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد که ناتو در مواجهه با چین و ورسیه با چالشهای جدیدی روبرو است. 

تحلیلگران معتقدند، به دنبال اختلافات آمریکا با ناتو در دولت دونالد ترامپ و تضعیف اتحاد فراآتلانتیک، جو بایدن قصد دارد از فرصت نشست جدید ناتو در بروکسل برای احیای پیوند میان کشورهای عضو ناتو استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.