۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: 756879

یائیر لاپید وزیرخارجه جدید رژیم صهیونیستی نیامده برای جمهوری اسلامی ایران و برجام دور برداشت و گفت تمام تلاشش را بکار می‌گیرد تا ایران به سلاح هسته‌ای نرسد.

لاپید نیامده دور برداشت

قدس آنلاین: یائیر لاپید وزیر امروز در مراسم تحویل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با حمله به جمهوری اسلامی ایران برجام را توافقی بد عنوان کرد و گفت همواره با آن مخالف بوده است.

موضوع جایگاه ایران در منطقه و برنامه هسته‌ای ان یکی از محوری ترین مسائل در جریان رقابت ها و در واقع نراع های انتخاباتی رژیم صهیونیستی میان ائتلاف بنت و لاپید با نتانیاهو بود.

بنیامین نتانیاهو که برای متقاعد کردند کنست در ندادن رای اعتماد به نفتالی بنت شکست خورد در جریان این رقابتها یکی از تاکتیک‌هایش این بود که انگیزه و توان دو رقیب خود را برای مقابله و دشمنی با ایران ضعیف جلوه دهد.

او بارها گفت که ایرانی ها از شکست او خوشحال خواهند شد و جشن می‌گیرند.

او همچنین معنقد بود که دولت بنت توان مجاب کردن دولت بایدن بای حمایت بیشتر ز اسرائیل را ندارد.

امروز اما یائیر لاپید که قرار است د دو سال اول دولت ائتلافی سمت معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اسرائیل را بر عهده داشته باشد در مراسم تحویل گرفتن وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نوک پیکان حملات خود را به سمت ایران نشانه رفت و گفت: «برجام،‌ توافقی بد است و من همواره با آن مخالف بوده و هستم ما باید تمام توان خود را به کار گیریم تا مانع رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای شویم».

به گزارش تایمز آو اسرائیل او سپس سیاستهای نتانیاهو و حزب لیکود را در دوران زمامداری شان به باد انتقاد گرفت و وعده داد که که پس از آنچه  رفتارهای "بی پروای" دولت گذشته اسرائیل نامید ، روابط خود را با حزب دموکرات بازسازی کند.

او دولت نتانیاهو را در دولت در آسیب رساندن به روابط اسرائیل با حزبی که در حال حاضر ریاست جمهوری ، سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده را کنترل می کندمقصر نامید و افزود: "مدیریت روابط با حزب دموکرات در ایالات متحده در دولت قبل بی‌احتیاط و خطرناک بود.،  

وی گفت: کارنامه دولت نتانیاهو حاوی از یک قمار وحشتناک، بی پروا و خطرناک از تمرکز و اتکای بر حزب جمهوری خواه و کنار گذاشتن مواضع دو حزب اسرائیل است  در نتیجه ما خود را با یک کاخ سفید ، سنای دموکرات می بینیم که عصبانی هستند. ما باید نحوه کار با آنها را تغییر دهیم.

یائیر لاپید همچنین متعهد شد که روابط اسرائیل با همسایگان و همکاران منطقه‌ای خود ، از جمله متحدان جدید در خلیج فارس- امارات متحده عربی و بحرین - و همچنین متحدان قدیمی مثل اردن و مصر را تقویت کند.

او تاکید کرد: "ما باید توسعه‌ای را که با توافق نامه های ابراهیم آغاز شده است ادامه دهیم. برای تقویت صلح با کشورهای حوزه خلیج فارس ، مصر و اردن تلاش کنیم. ما برای امضای توافق نامه با کشورهای منطقه و فراتر از آن تلاش خواهیم کرد و این یک روند است  که طی یک روز اتفاق نمی افتد ، اما وزارت امور خارجه این تلاش ها را هماهنگ می کند. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.