سخنران حرم رضوی خانواده، مشاهد مشرفه و مساجد را کانون‌های اصلی تربیت دینی و پایگاه‌های مروج فرهنگ اهل بیت(ع) ذکر کرد.

خانواده، مشاهد مشرفه و مسجد کانون‌های اصلی ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی فر در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، بیان کرد: در دین مبین اسلام خانواده بهترین مکان برای انتقال فرهنگ دینی به فرزندان است تا والدین در یک محیط امن و آرام به تربیت دینی فرزندان بپردازند.

این کارشناس دینی افزود: یکی دیگر از محیط هایی که حضور در آن در دین مبین اسلام بسیار سفارش شده، مشاهد مشرفه و حرم های اهل بیت(ع) است چرا که این مکان ها در واقع پایگاهی برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) می باشد.

وی ادامه داد: سومین مکانی که در دین مبین اسلام بر حضور در آن بسیار تاکید شده و اهل بیت(ع) مردم را برای حضور در آن تشویق کرده اند، مسجد است. مسجد مکانی مقدس و پایگاهی برای تثبیت معارف دینی در دل و روح افراد و همچنین مکانی برای ترویج فرهنگ نبوی و علوی است.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: در متون اسلامی از جمله آیات قرآن و احادیث معصومین(ع) تاکید بسیاری شده که مردم با مساجد انس بگیرند. شاید امکان تشرف به مشاهد مشرفه بیشتر اوقات برای افراد فراهم نباشد ولی حضور در مسجد محله تقریبا برای همه ممکن است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی فر ابراز کرد: هرچند حضور در مسجد و انجام امور عبادی از اهمیت بسیاری برخوردار است ولی مسجد علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت است، باید مکانی برای دفاع از دین نیز باشد.

وی اضافه کرد: مسجدی که دفاع از دین و مبارزه با مستکبران در آن رنگ وبویی نداشته باشد یک مسجد خاموش و بی اثر است. مسجدی ارزش دارد که اهل مبارزه با کفار باشد و در مواقع حساس افراد جامعه را به دفاع از دین و مبارزه به استکبار دعوت کند.

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: اگر برکت و شور و حالی در مسجد است به برکت وجود مجاهدان فی سبیل الله است و اگر مجاهدت در راه خدا نبود کفار هیچ معبد و مسجدی را بر روی زمین باقی نمی گذاشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت در انتخابات نشانه تبلور قدرت اسلام و قدرت شیعه در جهان است اضافه کرد: امروز دشمن به شدت تلاش می‌کند تا ناامیدی را در جامعه حاکم کند و بر امنیت و اقتدار کشور خدشه وارد کند ازین رو شرکت در انتخابات یک وظیفه همگانی است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.