برخی علائم در پوست، دست و چشم‌ها وجود دارند که ممکن است نشانه کلسترول بالا در بدن باشند.

علائمی در دست‌ها، پوست و چشم‌ها که از کلسترول بالا حکایت دارد

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس نوشت:

کلسترول بالا تا سال‌ها خیلی خاموش است و علائم آن خیلی دیر بروز می‌یابد، به همین دلیل شناختن علائم این بیماری برای کمک به ایجاد تغییرات به موقع در سبک زندگی بسیار مهم است. دست‌ها، پوست و چشم‌ها می‌توانند سرنخی برای خطر ابتلا به کلسترول بالا در فرد باشند.

کلسترول بالا اغلب نتیجه یک سبک زندگی ناسالم است، اما ژن‌ها نیز می‌توانند در این امر نقش داشته باشند. اگر خون شما حاوی مقدار زیادی کلسترول بد (کلسترول منتقل شده توسط لیپوپروتئین با چگالی کم) باشد، به کلسترول بالا معروف است. بدون درمان، کلسترول بالا می‌تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله حمله قلبی یا سکته مغزی شود.

درد در دست‌ها

در صورت تجمع پلاک‌ها (رسوبات چربی)، عروق مسدود می‌شود که اصطلاحاً تصلب شرایین نامیده می‌شود. این رسوبات از کلسترول، مواد چرب، مواد زائد سلولی، کلسیم و فیبرین تشکیل شده است.

وقتی کلسترول در بدن جمع می‌شود، می‌تواند رگ‌های خونی دست‌ها را مسدود کند. تجمع کلسترول می‌تواند به طور مداوم رخ دهد و دست‌ها را زخم کند.

رشدهای عجیب و غریب روی پوست

اگر روی پوست خود عوارض رشد کننده زرد مشاهده کردید، ممکن است در زیر پوست رسوبات کلسترولی داشته باشید.

این رسوبات بدون درد می‌توانند در بسیاری از مناطق از جمله گوشه چشم، خطوط کف دست یا پشت ساق پا ظاهر شوند. اگر این علائم را در هر ناحیه از پوست خود مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید.

حلقه آبی در چشم‌ها

یکی از نشانه‌های کلسترول بالا در چشم، وجود یک حلقه مایل به آبی است که در نزدیکی قسمت خارجی قرنیه، قسمت واضح جلوی چشم ایجاد می‌شود. این حلقه‌ها که arcus senilis نامیده می‌شوند، با افزایش کلسترول بیشتر در قرنیه در زمان افزایش سن ظاهر می‌شوند.

Arcus senilis به طور کلی بی ضرر در نظر گرفته می‌شود، اگرچه ممکن است گاهی اوقات نشانه‌ای از کلسترول بالا در افراد زیر ۴۵ سال باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.