۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
کد خبر: 756894

اگر قصد کاهش وزن دارید حتما این میوه‌ها را در لیست رژیم غذایی‌تان قرار بدهید.

این ۴ میوه‌ را برای لاغر شدن حتما بخورید

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه همشهری به نقل از خبر آنلاین نوشت:

مصرف کربوهیدرات همیشه به عنوان اقدام بدی برای کاهش وزن حساب می‌شود. اما وقتی بحث منبع غذایی سالمی مثل میوه هست، این قانون متفاوت است.

میوه‌ها که سرشار از فیبر، ویتامین و مواد غذایی ضروری هستند یکی از بهترین خوراکی‌ها برای مصرف هنگام رژیم غذایی هستند. فیبر موجود در میوه باعث می‌شود که شما احساس سیری کنید و فروکتوز آن باعث می‌شود تا حس رضایت از مصرف شیرینی‌ در شما ایجاد شود.

همه میوه‌ها برای این کار مفید هستند، اما مصرف برخی از میوه‌ها برای زمانی که قصد کاهش وزن دارید مناسب‌تر است. با چهار میوه که این کار را می‌کنند، آشنا شوید.

خوردن غذای مفصل چه بلایی بر سر بدن شما می‌آورد؟

۱- سیب

با چهار گرم فیبر و ۹۵ کالری در هر سیب، این میوه یکی از بهترین‌ها برای کاهش وزن است. به خاطر اینکه زمان خوردن آن زیاد است و این میوه سرشار از فیبر است، خوردن آن احساس رضایت زیادی در افراد ایجاد می‌شود. تحقیقات زیادی هم نشان دادند که سیب‌ می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

برخلاف تصور معروف، موز باعث چاقی نمی‌شود. قطعا این میوه کالری بیشتری از دیگر میوه‌ها دارد اما از سویی پر از مواد غذایی مفید است. موزها سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز، فیبر، ویتامین و آنتی‌اکسیدان هستند. همچنین مصرف روزانه موز می‌تواند به کنترل میزان فشار خون بدن کمک کند و همچنین برای شما در مدیریت وزن مفید باشد.

۳- انواع توت‌

توت‌های مختلف به عنوان نیروگاه مواد غذایی شناخته می‌شوند، آن‌ها کالری کمی دارند و از سویی پر از ویتامین و آنتی‌اکسیدان هستند. برای مثال در ۱۵۲ گرم توت‌فرنگی ۵۰ کالری وجود دارد. شما می‌توانید از این میوه‌ها برای عصرانه استفاده کنید.

۴- پرتقال

این میوه پر از ویتامین سی و فیبر است و میزان کالری کمی در آن وجود دارد. یک پرتقال شامل ۴۵ کالری است، پس هنگام خوردن آن نگران وزنتان نباشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.