سرانجام پس از ۱۲ سال نخست‌وزیری، بنیامین نتانیاهو از قدرت خلع و در رأی‌گیری شامگاه روز گذشته پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست، نفتالی بنت با ۶۰ رأی توانست رأی اعتماد را بدست بیاورد.

 سگ زرد، برادر شغال!

به گزارش فارس، از این پس نتانیاهو در کنست، ریاست احزاب مخالف کابینه را بر عهده خواهد داشت. بدین صورت، نفتالی بنت سیزدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی و ششمین کابینه این رژیم شد. همزمان با انتشار خبر پایان نخست‌وزیری نتانیاهو، هزاران صهیونیست به خیابان‌های تل‌آویو آمده و خروج او از قدرت پس از سیطره ۱۲ ساله را جشن گرفتند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر کنونی رژیم‌صهیونیستی متولد شهر حیفا از خانواده‌ای آمریکایی است که به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده بودند. در سابقه او حضور در ارتش رژیم صهیونیستی و فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی دیده می‌شود. بنت یک فرد راست‌گرا و پیرو یهودیت ارتدوکس است که عقاید افراطی‌تری نسبت به دیگر شاخه‌های یهودیت دارد. در اساس‌نامه ائتلاف سیاسی «یامینا» که نفتالی بنت رهبری آن را برعهده دارد آمده اسرائیل «یک کشور یهودی» است و هیچ کشور و دولت فلسطینی حق برپایی و تشکیل ندارد. شهرک‌سازی‌ها باید گسترش یابد و میراث یهود ترویج شود. برپایه این دیدگاه سیاسی، فلسطینی‌ها هیچ حق و حقوقی ندارند و تنها باید شهروندی اسرائیل را بپذیرند، کرانه باختری و رود اردن به طور کامل باید اشغال و حاکمیت [جعلی] اسرائیل بر تمامی این سرزمین اعمال شود. او سال گذشته نیز گفته بود: اسرائیل باید به «دکترین اختاپوس» که دو سال پیش از آن پیشنهاد داده بود، بازگردد و به جای مبارزه با «گروه‌های نیابتی» تهران، به‌طور مستقیم ایران را هدف بگیرد. در همین ابتدا نیز مسئول پرونده شهرک‌سازی در شمال کرانه باختری از برنامه جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در جنوب نابلس و پنج برابر شدن حجم شهرک‌سازی این رژیم در کرانه باختری پرده برداشت.

نخست‌وزیری نفتالی بنت با استقبال گرم دولت آمریکا روبه‌رو شد. جو بایدن در بیانیه‌ای تأکید کرد دولتش کاملاً به همکاری با کابینه جدید در پیشبرد امنیت، ثبات و صلح برای اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و مردم منطقه متعهد است. در سمت مقابل هم فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد: دولت‌های صهیونیست به هر شکلی که باشند، در تعامل حماس با آن به عنوان یک رژیم اشغالگر هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان و جنبش جهاد اسلامی نیز در واکنش به نخست‌وزیری بنت اعلام کردند: سیاست‌ کابینه‌های ائتلافی رژیم صهیونیستی تغییری نمی‌کند و این رژیم را یک نظام امنیتی و نظامی اداره می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.