به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها ویژه برنامه‌هایی برای دختران از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ویژه دانش آموزان سراسر کشور، برگزار می‌شود.

از مشارکت در «فدای دخترم» تا برگزاری دوره روایت دختران ایران زمین

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان امسال نیز همانند سال های گذشته برنامه هایی با هدف تأکید بر نقش و جایگاه دختران در جامعه و خانواده، تمرکز بر فعالیت های دختر و پدری پیش بینی شده است.

جشن فدای دخترم در بیش از ۲۰ استان کشور

بر اساس این گزارش، ویژه برنامه جشن های «فدای دخترم»، با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در بیش از ۲۰ استان کشور در بقاع متبرکه و امام زادگان (ع) برگزار می‌شود. در این جشن‌ها، اجرای مراسم شاد سخنرانی، مداحی و تقدیر از دختران برتر استان ها، در دستور کار می باشد همچنین تلاش شده در حاشیه این جشن ها، مجموعه اقدامات شورانگیز برای رأی اولی ها ترتیب داده شود.

مجموعه برنامه های فرهنگی با موضوع پدر و دختران

بدون شک ارتباط بین نسلی و تعامل صمیمانه پدران و دختران امری است که تأثیر ویژه ای در کاهش آسیب های فردی و خانوادگی دارد و از این رو همواره مورد تأکید منابع دینی، علما و متخصصین این امر هم بوده است. یکی از محور های مهم این دوره از جشن های روز دختر تمرکز بر فعالیت های دونفره دختر و پدری بوده است.

از مهم ترین آن ها چالش «دختر- پدری» است که در قالب اجرای یک تجربه فانتزی در روز دختر تهیه شده است و تا تاریخ ۳۰ خرداد پدران فرصت دارند در این پویش شرکت کنند و از جوایز این پویش بهره مند گردند. تولید مجموعه کارهای رسانه‌ای با موضوع دختر-پدری و پخش از شبکه های صدا وسیما از دیگر فعالیت های این دوره از جشن های روز دختر بوده است.

تکریم دختران شهدای مدافع حرم با عنوان دختر ماه

تکریم دختران شهدای مدافع حرم، با عنوان دختر ماه ویژه برنامه دیگری که از سال گذشته در تشکل به صورت ویژه پیگیری شد و طرح تکریم از دختران شهدای مدافع حرم به خصوص «تیپ فاطمیون» بوده است. که در قالب گروه های صمیمانه دخترانه در منازل شهدا در این ویژه برنامه، برگزار می گردد.

برگزاری اولین دوره روایت دختران ایران زمین

در راستای هویت بخشی به تعاملات ارتباطات و خاطرات، زنان و دختران، روایت «دختران ایران زمین» با تکیه بر جمع آوری خاطرات و روایات و جستارهای دخترانه صورت گرفته که مجموع آثار در ایام دهه کرامت در صفحات آینده سازان منتشر می گردد و آثار برگزیده نیز در قالب کتاب تولید خواهد شد.

در این خصوص، علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس ایمیل ravayatdokhtaran@gmail.com ارسال نمایند.

برگزاری اولین دوره مسابقات حدیث کرامت ویژه نوجوانان

ویژه برنامه مسابقه «حدیث کرامت»، از مهم ترین کارهای ملی فراگیر است که در ایام دهه کرامت از طرف آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار می گردد. در سال جاری نیز با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان این مسابقات در قالب ویژه ای با هدف معرفی الگو های موفق دختری در سطح رسانه و شبکه های اجتماعی توزیع و اجرا می گردد.

جشن‌های روز دختر ویژه انجمنی‌ها

در راستای تکریم ویژه دختران عضو انجمن اسلامی ویژه برنامه هایی چون اهدای متبرکات حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها و مجموعه بسته هدیه به دختران شاخص عضو اتحادیه، تهیه و انتشار کلیپ پیام تبریک حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است.

شایان ذکر است؛ مجموعه برنامه های روز دختر از ۲۱ خرداد ماه مصادف با شب میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها آغاز و تا یکم تیرماه ادامه خواهد داشت. علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس ayandehsazan.ir و شبکه‌های اجتماعی به آدرس ayandehsazaan@ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.