۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 756942

مرحله اول انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا امشب به پایان می‌رسد و ۱۲ تیم راه‌یافته به مرحله بعدی روز سوم تیرماه برای تعیین رقبای خود در قرعه‌کشی شرکت داده خواهند شد.

جام‌ جهانی با ۶ تیم آسیایی؟

به گزارش قدس آنلاین، این ۱۲ تیم در دو گروه ۶ تیمی به مصاف هم می‌روند. از هر گروه دو تیم به‌طور مستقیم جواز حضور در مسابقات مرحله نهایی جام‌جهانی را به‌دست می‌آورند، تیم‌های سوم در یک بازی پلی‌آف به مصاف هم می‌روند و تیم برنده، در پلی‌آف بین‌قاره‌ای احتمالا رودرروی نماینده اقیانوسیه یا منطقه کونکاکاف قرار می‌گیرد.

جام‌جهانی با ۶ تیم آسیایی؟

این یعنی آسیا چهار نماینده قطعی در قطر دارد و حضور تیم پنجم هم با توجه به پلی‌آف نسبتا آسانی که در پیش است، دور از دسترس نخواهد بود. به این ترتیب ممکن است سال آینده پنج تیم آسیایی در قطر حاضر باشند و تازه خود صاحب‌خانه را هم باید به این جمع بیفزاییم. قطر به‌عنوان میزبان مسابقات، اولین حاضر قطعی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ است و اگر هم در مسابقات انتخابی شرکت کرد، صرفا به‌خاطر کسب سهمیه حضور در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ بود. با این اوصاف احتمال بالایی وجود دارد که برای نخستین بار شاهد حضور ۶ تیم آسیایی در مسابقات جام‌جهانی باشیم. میزبانی قبلی آسیایی‌ها در این تورنمنت به سال ۲۰۰۲ و برگزاری بازی‌ها به‌طور مشترک در ژاپن و کره‌جنوبی برمی‌گردد. آن سال غیر از دو میزبان آسیایی، تنها دو تیم چین و عربستان در مسابقات نهایی حاضر بودند تا سهمیه قاره کهن به عدد چهار برسد. لازم به یادآوری است که جام‌جهانی قطر برای آخرین بار با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود و از دوره بعدی که به‌طور مشترک در آمریکا، کانادا و مکزیک خواهد بود، تعداد تیم‌های حاضر در این مسابقات به عدد ۴۸ افزایش می‌یابد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.