کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری گفت: خبرگان برای اعمال نظارت کلان نیازمند نگرش مناسب و منظومه وار در مسائل فقهی و سیاسی است؛ نیازمند خبرگان کارآمد و هوشیار و قوی و مانع هستیم تا صدای رسای مردم و مطالبه گر باشد.

اعرافی: بحث ریاستم بر قوه قضائیه را تکذیب می‌کنم/ مجلس خبرگان باید صدای رسای مردم و مطالبه گر باشد

قدس آنلاین: آیت الله علیرضا اعرافی کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: نقش رسانه در همه امور برجسته است و در ایام انتخابات نقش رسانه ویژه است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی الگویی نو از حکمرانی را ارائه کرده که نیاز به گذر زمان برای تثبیت دارد.

اعرافی با بیان اینکه یکی از پارادوکس های حکمرانی در جهان اسلام دوگانه مردم و ارزش ها و جمهوریت و اسلامیت و مردم سالاری و ارزش‌های الهی بوده است، گفت: نهضت‌های اسلامی در یکی دو دهه اخیر دچار چالش بوده اند و برخی نهضت ها به سمت نادیده گرفتن جمهوریت می روند که نتیجه آن طالبان داعش و طالبان می شود و گروه هایی هم بوده اند که سعی کرده اند ارزش های اسلامی را کوچک بشمارند و جمهوری اسلامی سعی کرده این پارادوکس را حل کند.

این نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان با بیان اینکه امیدواریم در این انتخابات به سمت تثبیت بهتر این تئوری و ارتقای ملت ایران حرکت کنیم، تصریح کرد: مردم سالاری دینی اقتضا می‌کند همه ارکان حکومت به آرای مردم برگردد و واسطه انتخاب رهبری خبرگان است و خبرگان دو نوع وظیفه دارد که یکی مصرح در قانون است که عبارت از نصب و عزل رهبری و دومی نظارتی راهبردی و کلان برای وجود با عدم وجود شرایط رهبری است و خبرگان برای اعمال نظارت کلان نیازمند نگرش مناسب و منظومه‌وار در مسائل فقهی و سیاسی هست و نیازمند خبرگان کارآمد و هوشیار و قوی و مانع هستیم تا صدای رسای مردم و مطالبه گر باشد. 

اعرافی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به جوانگرایی، تصریح کرد: خوشبختانه دو تجربه مهم در سطح کلان نظام داریم که کارآمدی جوان را در خلق حماسه‌های بزرگ نشان داده که یکی دفاع مقدس است و این شگفت انگیز است و در عرصه های علمی هم دانشمندان جوان قله های علمی را فتح کردند و دانش و بینش و اندیشه جهادی را با روح جهادی و انقلابی در هم آمیختند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تحول در خبرگان رهبری گفت: همه نهادهای نظام باید همیشه در اندیشه ارتقا و تحول و پیشرفت باشند و نگاه من همیشه این بوده که باید به بازنگری و تحول بپردازیم و مجلس خبرگان ضمن اینکه در مدار وظایف خود حرکت می کند باید تحول ایجاد کند.

وی ضمن تکذیب احتمال ریاستش بر قوه قضائیه تصریح کرد: معتقد به هرچه شفاف تر بودن گفتگوها در بخش های مختلف هستم و اصل شفافیت را قبول دارم و می شود گام های بهتری برای شفافیت در نهادهایی چون مجلس خبرگان برداشت.

ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.