توکلی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در زندگی همه ایرانیان جایگاه ویژه و مهمی دارد، اظهار کرد: اساسا جامعه ایرانی عجین با فرهنگ کرامت و آداب رضوی است.

جامعه ایرانی عجین با فرهنگ کرامت و آداب رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، «رضا توکلی» چهره نام آشنای ژانرهای سینمای دینی و دفاع مقدس ، با اشاره به ضرورت اشاعه فرهنگ رضوی میان اقشار مختلف جامعه اظهار کرد: دهه کرامت نام بسیار مناسبی برای ایام ولادت امام رضا(ع) است؛ حفظ کرامت انسانی یکی از ویژگی‌هایی امام رضایی و آداب رضوی است و این همان چیزی است که ائمه ما به ویژه امام رضا(ع) به آن توجه زیادی داشته اند.

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) پاسدار کرامت انسان‌ها بودند، بنابراین به طور خاص در این ایام باید پاسدار ارزش‌های اهل بیتی بوده و حفظ حرمت‌ کنیم. در این میان هنر نقش مهمی در گسترش و توسعه این آموزه‌ها ایفا می‌کند.

این بازیگر افزود: عرصه هنر جولان‌گاه همه اتفاقات زیبا است، به ویژه تولید آثاری که با رویکرد مذهبی همراه باشند که طبیعتا تاثیر مضاعفی دارند.

توکلی تصریح کرد: خدا نکند که جامعه ما از فرهنگ کرامت و آداب رضوی خالی شود چراکه فرهنگ ایران و ایرانی در همه جای دنیا با نام امام رضا(ع) عجین بوده و مضجع شریف آن حضرت چون نگینی در کشور درخشیده و محل حضور همه عاشقان اهل بیت(ع) است.

وی در پایان گفت: امام رضا(ع) نهایت مهربانی و عشق است و اگر بازیگری در یک اثر با محور موضوعی آن حضرت حضور داشته باشد بی شک عنایت و توجهی از سوی امام هشتم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.