معاون اسبق وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر دولت سیزدهم سالی یک میلیون واحد مسکونی بسازد و مردم نیز که به صورت معمول سیصد هزار واحد مسکونی در طول سال می‌سازند، در طی چند سال آینده می‌توان بخشی از نیازهای مردم را تأمین کرد اما نیازهای جدید، دوباره مطرح می شود لذا دولت آینده باید به این موضوع توجه کند که برای پرداختن به بحث صنعتی سازی و تکمیل این چرخه مسکن فرصت زیادی ندارد.

دولت یازدهم دستاوردهای مسکن مهر را بر باد داد/ انبوه سازی مسکن ضرورت و اولویت اول دولت سیزدهم باشد

سید محمود فاطمی عقدا معاون اسبق وزارت راه و شهرسازی و کارشناس بازار و صنعت مسکن در گفت و گو با قدس آنلاین درباره اهمیت و ضرورت ورود دولت آینده به مساله ساخت و ساز مسکن گفت: دولت آینده چاره ای جز ورود به بخش مسکن و فعال سازی مسکن را ندارد چرا که نیاز انباشت شده کشور به مسکن در سال های گذشته فشار زیادی به اقتصاد و به تبع آن به مردم وارد کرده است که بخشی از عدم ساخت وساز مسکن خود را در افزایش نرخ مسکن به دلیل عدم عرضه و تقاضا نشان داده است.

وی دراین باره خاطر نشان کرد: متأسفانه دولت آقای روحانی درهشت سال گذشته موضوع مهمی را که با عنوان صنعتی سازی مسکن دنبال شد، بی‌توجه گذاشت، در حالی که در دولت قبلی کارهای خوبی در زمینه تولید مسکن آغاز شده بود. اگر ایرادات طرح مسکن مهر در دولت بعدی رفع می شد، قطعا امروز نه خبری از تورم مسکن بود و نه فشار هزینه ای زیادی به مستأجران وارد می شد.

کارشناس بازار و صنعت مسکن دراین باره تصریح کرد: به دلیل بی مهری که دولت اول آقای روحانی به مسکن مهر کر د، هر چند در دولت دوم هم کار خاصی برای توسعه ساخت وسازها انجام نشد، متاسفانه سرمایه گذاری های زیادی در بخش مسکن از دست رفت، عده بسیار زیادی متضرر شدند، لذا دولت آینده باید احساس نیاز مردم به مسکن را یکی از اولویت های کاری خود قرار دهد.

سید محمود فاطمی عقدا دراین باره خاطر نشان کرد: اگر دولت سیزدهم سالی یک میلیون واحد مسکونی بسازد و مردم نیز که به صورت معمول سیصد هزار واحد مسکونی در طول سال می سازند، در طی چند سال آینده می توان بخشی از نیازهای مردم را تأمین کرد اما نیازهای جدید، دوباره مطرح می شود لذا دولت آینده باید به این موضوع توجه کند که برای پرداختن به بحث صنعتی سازی و تکمیل این چرخه مسکن فرصت زیادی ندارد.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: همکاری دولت با بخش خصوصی برای انبوه سازی یعنی از دست ندادن زمان، چرا که بار تورمی فشار کرایه خانه‌ها بر سبد معیشتی مردم موضوع بسیار جدی و نگران کننده‌ای است، ضمن اینکه تورم و گرانی که در بخش مسکن حاصل شده علاوه بر فشار اجاره بهای سنگین به مردم، مانع مهمی در برابر ازدواج و تشکیل زندگی مشترک جوانان شده است.

کارشناس بازار مسکن تاکید کرد: تا زمانی که سقف مناسبی برای زوجین نباشد قطعا نمی توان انتظار تشکیل خانواده از آنها را داشت، ضمن اینکه اجاره بهای شهرهای بزرگ و درآمد کم و ناتوانی از تأمین همزمان خانواده و پرداخت اجاره بهای بالا، دولت سیزدهم را باید به این موضوع مهم وادارد که برای ساخت و ساز مسکن ارزان که اقساط آن فشار چندانی بر خانوار وارد نکند هر چه زودتر باید دست به کار شود چرا که تبعات نداشتن مسکن در سایر سطوح اجتماعی و اقتصادی، پیامدهای ناگواری را برای جامعه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.