نویسنده پرتیراژترین کتاب امام رضایی گفت: تعمد داشتم که روان و ساده بنویسم تا برای مخاطبم قابل فهم باشد تلاشم این بود این کتاب بتواند با سلایق مختلف ارتباط برقرار کند بالاخره همه ما با هر سلیقه‌ای به حضرت علاقه داریم و من به دنبال آن بودم کتاب جوری نگارش پیدا کند که همه سلایق را بتواند به خود جذب کند.

 راز میلیونی شدن تیراژ کتاب «امام رضا(ع) و زندگی» از زبان نویسنده این اثر

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مهدی غلامعلی  اظهار کرد: سعی کردم در کتاب «امام رضا (ع) و زندگی» سبک زندگی رضوی را در چارچوبی ساده و روان بیان کنم.

نویسنده پرتیراژترین کتاب امام رضایی عنوان کرد: سیره زندگی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) پیش از این هم بارها در آثار نویسندگان و عالمان دینی به صورت مستقل و یا در مجموعه سیره ائمه اطهار(ع) موضوع کتاب‌ها و پژوهش‌های گوناگون بوده است.

وی عنوان کرد: امام رضا (ع) و زندگی؛ کتابی برای حیات امروز ما و از سال ۹۴ تاکنون یک میلیون تیراژ داشته است.

غلامعلی با بیان اینکه بهترین الگو برای زندگی اسلامی، پیامبر خدا(ص) و پس از ایشان ائمه معصومین(ع) هستند، متذکر شد: در کتاب «امام رضا (ع) و زندگی» ضمن معرفی و تبیین سبک زندگی رضوی و همچنین همراهی و سیری در سیره زندگی هشتمین حجت خدا، نسبت به شیوه زندگانی خاندان پیامبر(ص) و اهل ایمان معرفت‌افزایی می‌شود، در این اثر گزیده‌ای از روایاتی بیان شده که بازگوکننده شیوه رفتاری اهل بیت(ع) و به ویژه امام هشتم(ع) است.

این پژوهشگر حوزه علوم دینی تصریح کرد: این کتاب در هشت بخش با عناوین «امام(ع)، خانواده و خویشان»، «امام(ع) و مردم»، «امام(ع) و حاکمان»، «امام(ع)، خوراک و بهداشت»، «امام(ع)، علم و حکمت»، «امام(ع) و معصومان»، «امام(ع) و عبادت» و «امام(ع)، دعا و ذکر» به سبک زندگی امام رضا(ع) می‌پردازد.

وی هدف از تالیف کتاب «امام رضا (ع) و زندگی» را اینگونه عنوان کرد: من در کتاب «امام رضا (ع) و زندگی» تلاش کردم سبک زندگی امام رضا (ع) را گزارش بدهم و دیدم این کار امکان‌پذیر است درحالی‌که درباره سبک زندگی بقیه ائمه(ع) خیلی کار دشواری هست که دربین ائمه اطهار(ع) خوشبختانه  آثار بسیار خوبی درباره امام هشتم به دست ما رسیده و در واقع حضرت رضا(ع) جزو معدود امامان ما هستند که آثاری از ایشان به ما رسیده  است.

غلامعلی بیان کرد: کتاب امام رضا(ع) و زندگی به عنوان پرتیراژترین کتابی است که درخصوص امام رضا(ع) نوشته شده و شکل‌گیری و تدوین آن بعداز سخنرانی مقام معظم رهبری در بجنورد کلید خورد، درمتون دینی ما روایات زیادی درخصوص زندگی ائمه(ع) وجود دارد که خوشبختانه جناب شیخ صدوق(ره) در کتاب عیون اخبارالرضا، احادیثی که در موضوع وفات امام رضا(ع) آمده را از  قول خواجه اباصلت هروی نقل کرده‌ که احادیث خوب و ارزشمندی است.

نویسنده پرتیراژترین کتاب امام رضایی خاطر نشان کرد: آن چیزی که سبب می‌شود در سبک زندگی یا احادیث، امام رضا(ع) مقداری بیشتر کار شود این است که فقر منبع در این زمینه کمتر وجود دارد. خوشبختانه بسیاری از منابع به ما گزارش‌شده است  این از مزیت‌های دوران امام رضا علیه‌السلام است که متأسفانه برای بقیه ائمه این امکان وجود نداشته است.

وی درخصوص زیبایی‌های این اثر بیان کرد: معتقدم در میان کتاب‌های رضوی که درباره زندگی امام هشتم نوشته شده این کتاب خیلی لحن و بیان ساده و روانی دارد. تعمد داشتم که روان و ساده بنویسم تا برای مخاطبم قابل فهم باشد تلاشم این بود این کتاب بتواند با سلایق مختلف ارتباط برقرار کند بالاخره همه ما با هر سلیقه‌ای به حضرت علاقه داریم و من به دنبال آن بودم کتاب جوری نگارش پیدا کند که همه سلایق را بتواند به خود جذب کند.

وی گفت: نگاهی که دراین کتاب متفاوت است در دیگر کتاب هایی که درمورد امام رضا نوشته شده به معجزات  وکرامات حضرت اهتمام ورزیده است اما این مطالب نمی‌تواند به عنوان الگو در زندگی ما انسان‌ها قرار بگیرد من در این کتاب امام رضایی را نشان دادم که در زندگی زمینی برای مردم موثر باشد و قابلیت الگوبرداری برای تمام مردم باشد و کتاب هشت بخش دارد که هر بخش دارای ایده‌هایی متفاوتی است و در کتاب کلمات عربی استفاده نشده است.

غلامعلی درخصوص استقبال  از کتاب گفت: استقبال  قابل توجه بوده  چون درخصوص امام رضا(ع) به عنوان الگو در زندگی بشری تقویت شده و متن کتاب از منابع  اسلامی استفاده شده و خیلی از نکاتی که استخراج شده از منابع اصیل اسلامی است؛ طبیعتا در این منابع اصیل به فارسی نوشته شده و یک گزارش تاریخی تلفیق شده با گزارش‌های رجالی و حدیثی ما که جریان را برای ما به تصویر کشیده که به متن روان داستان تبدیل است وکتاب‌هایی که به صورت داستان و رمان منتشر می‌شوند جزو پرفروش‌ترین کتاب هاست.

استاد حوزه و دانشگاه در خصوص اتفاقاتی که پس از این کتاب رخ داد تاکید کرد: این کتاب بارها مورد توجه مراکز مهم قرار گرفت و یکی از اتفاقات خوب این بود که در کتاب سال رضوی جایزه گرفت و از این کتاب به عنوان کتاب برتر تقدیر کردند ودیگر بهره معنوی که نصیب من شد توفیق زیارت‌های مکرر در طول نگارش این اثر و پس از آن هچنین آشنایی با سیره رفتاری رضوی بهترین اتفاق و بهره مندی من است.

حجت الاسلام مهدی غلامعلی، متولد ۱۳۵۱ در تهران و ساکن شهر مقدس قم است، وی دارای مدرک دکترای مدرسی معارف اسلامی در گرایش قرآن و سطح خارج تحصیلات حوزوی است. غلامعلی عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث قم است؛ وی  از سال ۱۳۷۵ تاکنون ده‌ها کتاب و مقاله، تالیف کرده است که کتاب‌های «ماه هشتم»، «سبک شناخت کتاب‌های حدیثی»، «گلبرگ هدایت»، «مدرسه امام باقر(ع)»، «حدیث‌خوانی روشمند»، «سودای حقیقت: شرح حدیث عنوان بصری»، «سیره و اخلاق نظامی پیامبر اعظم»، «سبزتر از سبز: چهل روایت، چهل حکایت از زندگی امام خمینی» از جمله آثار تالیفی او هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.