نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ۳۴ هزار میلیارد تومان از بودجه، دولت آینده را پیش خور کرده و بدهی برجا گذاشته است.

زاکانی: روحانی ۳۴ هزار میلیارد از بودجه دولت آینده را پیش خور کرده است

قدس آنلاین: علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز در نشست خبری، گفت: دنبال این هستم که ما پنج نفر با هم صحبت کنیم و مردم را معطل نکنیم. هر کدام از این پنج نفر نشان دادند که برنامه‌هایی برای اداره کشور دارند و برخلاف دو نفری که در جریان مقابل هستند و اگر نوشته هایشان را از آنها می گرفتیم، نمی‌دانستند که درباره چه چیزی صحبت کنند.حاضر بود وقتم را در مناظرات به مهرعلیزاده و همتی بدهم اما در مقابل کاغذهایشان را از آن ها بگیرم.

کاغذهای همتی و مهرعلیزاده را می گرفتیم، حرفی برای زدن نداشتند

وی افزود: برخلاف آنها که برایشان نوشتند و آمدند، قرائت کردند و حاضر نشدند با ما پیرامون مسائل اقتصاد مناظره کنند. دوستان ما برنامه‌های جدی دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ظرفیتی که می‌تواند برای جریان انقلاب پیروزی را خلق کرده و جامعه را به صحنه بیاورد باید مد نظر قرار گرفته و مورد اجماع نامزدها قرار گیرد. امروز فرصت بزرگی برای جریان انقلاب ایجاد شده، ما حق نداریم با سرمایه‌های ملت بازی کنیم، مگر آنکه ظرفیت کشور به گونه‌ای باشد که پیروزی قطعی باشد و حضور افراد موجب مشارکت بیشتر شود.

وی تصریح کرد: خواهش من این است که دوستان منطق و استدلال را جای احساس بگذارند و به جای دعوت به خود، مردم را به جریان انقلاب دعوت کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همیشه گفته‌ام جریان انقلاب فراتر از افراد است، این اشتباه بزرگی است که افراد خودشان، خودشان را دعوت کنند و این منطق را تبلیغ می‌کنند. این که من بگویم من محور عالم هستم بیایند و دور من جمع شوند غلط است. نباید لجبازی کرد.

دولت آمار سازی می کند/ روحانی ۳۴ هزار میلیارد از بودجه دولت آینده را پیش خور کرده است

زاکانی گفت:دولت تدبیر وقتی که  کشور را تحویل گرفت، ضریب بیکاری در کشور حدود ۱۰ درصد بود. الان هم ادعا دارند  ضریب بیکاری همین قدر است، اما آمارسازی کرده و این ادعاها را بیان می‌کنند در تحقیقی که در مرکز پژوهش‌های مجلس انجام دادیم به این نتیجه رسیده‌ایم که ضریب بیکاری ۱۳ درصد است علاوه بر اینکه ۳ و نیم میلیون نفر زنان سرپرست خانوار در این آمار قرار ندارد، دولت مکلف بود زنان خانه‌دار را بیمه کند اما این کار را نکرد. کارگران فصلی، کارگران ساختمانی در این آمار دیده نشده اند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد:  دولت ۳۴ هزار میلیارد تومان از بودجه، دولت آینده را پیش خور  کرده است و بدهی برجا گذاشته است. دولت به دنبال این بود که با کمک خارجی مشکلات کشور را حل کند و پایه غلطی را گذاشت و انتظاراتی را در خارج از کشور ایجاد کرده است که میراث این دولت است در حالی که می‌توانست پایه بالاتری را برای تفاهم ایجاد کند.

زاکانی با بیان اینکه در خارج از کشور نیز مطالبات اساسی را فراروی ایران قرار دادند، اظهار داشت: دولت می‌توانست مشکلات را حل کند، دولت در مذاکرات باید پایه بالاتری از مذاکرات را قرار می‌داد.

دولت روحانی ویرانه تحویل دولت آینده می‌دهد

وی تصریح کرد: دولت روحانی ویرانه تحویل دولت آینده می‌دهد، دولت آینده قطعا می‌تواند مشکلات را حل کند. چون فرصت‌های طلایی در داخل کشور ما وجود دارد. دولت به جای اینکه از تورم و پول نفت خود را اداره کند، باید جهش تولید را در دستور کار قرار دهد تا مشکلات کشور را حل کرده و درآمد پایداری به دست آورد. این درآمد پایدار، مالیات است، مالیات را باید برای کارایی اقتصادی و توزیع مناسب ثروت و عدالت استفاده کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: دولت، کشور را در وضعیت اسفناکی قرار داده است، اما این کشور توانمندی هایی دارد که می‌تواند پیشرفت کند، در سال اول مردم تغییر را احساس خواهند کرد و در پایان ۴ سال تحول را خواهیم دید.

کشور از سرطان فساد و بی تدبیری رنج می برد/ فیلترینگ یک کاسبی است

زاکانی گفت:  شرایط کشور، شرایط فوق العاده سختی است و علت آن سرطانی است که کشور از آن رنج می‌برد، سرطان فساد، سرطان بی فکری و بی‌تدبیری، سرطان بی ارادگی، سرطان خودباختگی در برابر بیگانگان، سرطان اشرافی‌گری، سرطان تجاوز به حریم خصوصی افراد. ما فضای مجازی را یک فرصت برای کشور می‌دانیم، معتقدیم فیلترینگ یک کاسبی است.

باید علیه شرایط موجود قیام کنیم

زاکانی در خصوص اینترنت امن، گفت: باید به اینترنت امن دسترسی داشته باشیم، ما می‌گوییم زنده باد مخالف ما، مخالف ما باید حرف بزند و ما از این صحبت ها راه حل مشکلات را یاد بگیریم. مخالفان و موافقان باید دست به دست هم بدهند و بر علیه شرایط موجود قیام کنند.  

یک فرد امنیتی که مسئول فیلترینگ بوده است را مسئول وزارت ارتباطات گذاشتند

وی اظهار داشت: شایسته‌سالاری در کشور ما مُرده است، یک فرد امنیتی که مسئول فیلترینگ بوده است را مسئول وزارت ارتباطات گذاشتند که از آزادی صیانت کند! این افراد باید بروند کار عملیاتی کنند و فرهنگ و ورزش به افراد خودش سپرده شود ما می خواهیم به مردم و نخبگان برگردیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری گفت: در داخل کشور مانع پیشرفت انقلاب کسانی بودند که دچار تشتت و انفعال در حوزه نظر بودند و رفتارهای غلط عملی را از خود به ظهور و بروز می رساندند. در مقام نظر دچار خودباختگی بودند و احساس می کردند  تهی از داشته‌ها و مبانی نظری هستند .

 وی ادامه داد:  آنها معتقدند، انقلاب خوب بود اما ادامه آن جز با پذیرش سلطه خارجی و ارتباط با غرب امکان‌پذیر است خاتمی، روحانی و هاشمی به این نظریه معتقد بودند به خاطر این اشکال نظری بود که رویکردی غلطی را اختیار کردند و به جای تکیه بر توانمندی‌های داخلی از طریق ارتباط با خارج به دنبال حل مشکلات کشور بودند.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:  این رویه را آقای روحانی نیز در دولت یازدهم و دوازدهم دنبال کرد، این نگاه با اساس انقلاب ناسازگار است، در انقلاب شعار داده می‌شد که یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی‌دهیم، اما امروز برخی از مسئولان به اشرافی‌گری، دنیا طلبی و باز کردن میدان فساد و بهره‌مندی ناصواب از اموال مردم روی آورده اند و طبقه خاصی را شکل دادند .

پنجه در پنجه فساد انداخته ام/ صدای مردم غارت زده هستم

زاکانی تصریح کرد:  معتقدم اگر در جریان اصولگرایی هم فساد باشد باید با آن برخورد کرد، معتقدم اگر کسی فساد می‌کند و می‌گوید انقلابی و اصولگرا هستم، باید چوب بیشتری بخورد، چون آبروی ما را هم می برده است. در طول دو دهه ای که با جریان فساد پنجه در پنجه انداخته ام، این رویه را مدنظر قرار داده ام. و پنجه های فساد را خرد گرده ام.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بارها به دادگاه رفتم و همیشه پیروز شدم چون با منطق و استدلال صحبت می‌کردم و صدای غارت زده ها و مظلومان بودم، صدای زنان خانه‌دار بودم که با حداقل ها می ساختند و دیگران سرمایه‌های آنها را غارت می کردند.

 زاکانی ادامه داد: با این نگاه در مقام نظر رویکرد و روش و نتیجه مخالفت دارم و اعلام کنم که دسته ما پُر است، دانشگاه‌ها حوزه علمیه سرمایه بزرگ برای ما هستند، خود را از دستاوردهای دنیای پیشرفته محروم نمی کنم، نه دچار  تفریط و وادادگی هستم و نه دچار افراط و تحجر .

 زاکانی تاکید کرد: به جوانان، نخبگان و مردم اعتماد دارم و مکتب امام خمینی را اصلی ترین سرمایه الهی برای انسان ها می دانم.

نمی خواهم دور کشور دیوار بکشم

زاکانی تصریح کرد: از همه فرصت های منطقه و جهان استفاده خواهم برد. عده‌ای می‌گویند شما می‌خواهید دور کشور را دیوار بکشید، به هیچ وجه این ادعا را قبول ندارم و می‌خواهم رابطه  درستی را با سایر کشورها داشته باشیم. کشورهای همسایه، خط مقاومت برای ما مهم هستند و معتقدیم می‌توانیم ارتباط خوبی را با روسیه و چین ناظر بر ارتباط و منافع دو طرف داشته باشیم.

 وی تاکید کرد: جهان غرب فقط آمریکا نیست، معتقدم ارتباط با غرب مبتنی بر منافع و ارتباط دو طرفه باید باشد.

وی اظهار داشت : در مقام اجرا و عمل می‌خواهم به عدالت، شایسته‌سالاری و تکیه بر نخبگان برگردم و تنگ‌نظری هایی که در جریان‌های مختلف وجود دارد را شکسته و توانمندی کشور را به میدان بیاورم. علاقه مند به رشد سایر ملت‌ها هستم و می‌خواهم تجارب خود را در اختیار آنها قرار داده و به جای عجیر کردن، آنها را در کنار خود رشد بدهیم.

بنده با تمام وجود در صحنه وارد شدم تا صدای غارت شدگان باشم

 زاکانی گفت: امروز مردم اقبال بسیار جدی به این نگاه دارند، این نگاه نیز نمایندگانی در صحنه دارد. که در صحنه حاضر هستند. بنده با تمام وجود در صحنه وارد شدم تا صدای غارت شده ها باشم .

زاکانی تاکید کرد: آمدم چون دو دهه است که با غارت کنندگان درگیر هستم و می‌دانم که چه شبکه مخوف و جدی در دولت، مجلس و دستگاه قضایی از غارتگران شکل گرفته است و آنقدر فساد در این قوا ریشه دوانده است که فکر می‌کنند، همه چیز هستند و کسی نمی‌تواند با آنها در بیافتد.باید بتوانیم جامعه را از  وضعیت موجود  نجات دهیم، جامعه ای که در آن به سر می‌بریم، شایسته مردم ما نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تغییر جهت گیری کشور برای ما اولویت است گفت: کسی که مسئول می‌شود باید به داخل کشور و جوانان تکیه کند و ویرانه تحویل دولت آینده ندهد .

حاضرم هر فداکاری در راستای پیروزی جریان انقلاب انجام دهم

وی ادامه داد: اینکه آقای همتی، توئیت زده که (زاکانی کناره گیری می کند)،  خوابی آشفته است که ایشان دیده است، ما در این خصوص در جمع پنج نفره خود تصمیم‌گیری خواهیم کرد. بنده حاضرم هر فداکاری در راستای پیروزی جریان انقلاب انجام دهم، من مردم را به خودم دعوت نمی کنم، من مردم را به مقابله با فساد، غارتگری و خودکامگی دعوت می کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه و در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری مهر در خصوص ایده وی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مدل این واگذاری عنوان کرد: در دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ واگذاری‌های مختلفی انجام شده اما با نگاه غلطی صورت گرفته و دولت‌ها واگذاری‌ها را انجام داده‌اند تا با پول آن خودشان را اداره کنند.

در واگذاری ها مفسده سنگینی اتفاق افتاد/مثل اوراقچی به جان کارخانه ها افتادند

زاکانی افزود: در این واگذاری‌ها مفسده‌های سنگینی اتفاق افتاده و آدم‌های بی‌صلاحیت با دریافت کارخانه‌ها مثل اوراقچی عمل کرده‌اند، در دولت اقدام و اصلاح واگذاری‌ها را نه برای تامین هزینه‌های دولت بلکه برای احیای ظرفیت‌های پنهان و شکوفایی کشور انجام می‌دهیم و این کار را مبتنی بر صلاحیت‌ها و توانمندی افراد برای اداره این بخش‌ها صورت می‌دهیم و مشارکت کارگران و کارمندان همان مجموعه ها نیز در واگذاری ها برای ما مهم خواهد بود.

وی تصریح کرد: در خصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز سرمایه این دو باشگاه برای هواداران و پیشکسوتان است و دولت اقدام و اصلاح تلاش خواهد کرد که هواداران را صاحب سهام این دو باشگاه کند و پیشکسوتان نیز خودشان این دو مجموعه را اداره کنند؛ چراکه بیش از هر کسی دغدغه دارند.

باید ورزش و فرهنگ و هنر را از دست امنیتی‌ها آزاد کنیم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: دولت باید ورزش و فرهنگ و هنر را از دست امنیتی‌ها آزاد کند و به دست اهالی خودش بسپارد و هر کسی کار خودش را انجام دهد؛ به خاطر همین دخالت‌ها کشور ما بهشت جاسوسان شده است.

 تیم مذاکرات دولت فعلی را قوی نمی دانم

وی در خصوص مذاکرات برجام گفت: از مذاکرات فرار نمی کنیم، این موضوع در شورای امنیت ملی تصمیم گیری می شود و بنده موافق این مذاکرات هستم . تیم مذاکرات دولت فعلی را قوی نمی دانم و منافع ملی را فدای سیاست های فرعی نمی کنم. در این مسیر، ما در حوزه مطالبه هستیم نه بدهکار. ما وظیفه خود را در توافق برجام انجام دادیم و اکنون ۳ کشور اروپایی باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود: ما ناظر بر سلاح اتمی و جنگی آمریکا مطالبه داریم، موضع ما کاملا منطقی است، آمریکا و اروپا نژاد برتر نیستند. تبعیض در دنیا محکوم است. دوران قانون جنگل گذشت و اکنون خواستگاه ما قانون است . آمریکا الان بالاترین تعداد زندانی را دارد و نمی تواند درباره آزادی در سایر کشورها سخن بگوید.

زاکانی درباره نگرانی مردم از تکرار سال ۹۲ تصریح کرد: جریان انقلاب برتر از ما ۵ نفر است و مافوق خواستگاه افراد است و ۵ نامزد جبهه انقلاب باید با هم صحبت کرده و به راه حل منطقی برسیم تا جریان انقلاب پیروز شود. اکنون بنده حرف های انقلاب را تکرار می کنم باید از گردن کلفت ترین غارت کنندگان شروع کرده و ریشه آنها را بخشکانیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.