سخت‌ترین بازی روز پنجم یورو امشب بین آلمان و فرانسه برگزار می‌شود.

 بزرگان اروپا وارد می‌شوند/نبرد آلمان و فرانسه در جذاب‌ترین بازی دور گروهی

به گزارش قدس آنلاین، آخر شب منتظر جذاب‌ترین بازی مرحله گروهی بین فرانسه و آلمان باشید. فرانسه قهرمان جهان و فینالیست دوره قبلی خاطرات تلخی از رویارویی‌های مهم و حساس با ژرمن‌ها دارد. در جام‌جهانی ۱۹۸۲ تیم پرستاره و نسل طلایی فرانسه که بهترین خط هافبک آن دوران را در اختیار داشت با ناباوری درحالی‌که ۳ بریک در وقت اضافه از آلمان جلو بود، در جریان بازی ۳-۳ کرد و در پنالتی باخت و از رسیدن به فینال محروم ماند. این اتفاق ۴ سال بعد تکرار شد و تیم خسته فرانسه که در یک‌چهارم موفق شده بود برزیل را در بهترین بازی ادوار جام‌های جهانی حذف کند باز هم در سد آلمان متوقف شد و به فینال نرفت. آلمان البته خیری از حذف فرانسه ندید و هر ۲ فینال را به ایتالیا و آرژانتین واگذار کرد. حالا نسل طلایی فعلی فرانسه که با دیدیه دشان قهرمان جهان شده و در فینال دوره گذشته یورو حضور داشته، باید به مصاف آلمان ضعیف‌شده برود؛ تیمی که آخرین نفس‌های خود را با یواخیم لوو می‌کشد و به‌زودی و پس از پایان یورو باید زیرنظر هانسی فلیک بازی و تمرین کند. خود دشان هم در هر دو قهرمانی جام جهانی ۱۹۹۸ و یورو ۲۰۰۰ به‌عنوان بازیکن عضو تیم ملی فرانسه بود و اگر امسال هم قهرمان شود، می‌تواند همان دستاورد را به‌عنوان سرمربی تکرار کند.

بازگشت کریم بنزما همه را به قهرمانی امیدوار کرده است. کریم ۵ سال‌ونیم از تیم ملی دور بود اما قدرت فرانسه تنها در خط حمله متشکل از کریم، امباپه و گریزمان و خط هافبک قدرتمندش شامل کانته و پوگبا و ربیسو خلاصه نمی‌شود. مدافعان این تیم در دور مقدماتی ۱۰‌گل از ۲۵ گل فرانسه را وارد دروازه حریفان کرده‌اند. این سیزدهمین حضور متوالی فرانسه در یورو و جام جهانی است. آنها از جام‌جهانی۱۹۹۴، حتی یک دوره را هم از دست نداده‌ و تاکنون ۵ بار به فینال رسیده‌ و در ۳ دوره قهرمان شده‌اند.

یواخیم لوو شانس آورد که کرونا یک سال یورو را به تأخیر انداخت وگرنه زودتر دورانش در تیم ملی تمام می‌شد. او در دیداری تدارکاتی ۶ بر صفر به اسپانیا باخت و سنگین‌ترین باخت آلمان در ۹ دهه اخیر را به نام خودش ثبت کرد. حتی در مقدماتی جام جهانی به مقدونیه شمالی هم باخت. در جام جهانی گذشته از گروهش صعود نکرد و در لیگ ملت‌ها هم نتایجی گرفت که نزدیک بود آلمان را به سطح دوم نزول دهد. نتایج ضعیف او بود که باعث شد چنین قرعه مرگی در یورو شکل بگیرد. لوو به‌خاطر فشار افکار عمومی مجبور شد هوملس و توماس مولر را به تیم ملی برگرداند. یواخیم لوو می‌خواهد دوران ۱۵ ساله حضورش در مانشافت را که کم افتخارآمیز نبوده و یک قهرمانی جام جهانی را برای آلمان‌ها به همراه آورده، با یک خاطره خوش به پایان برساند. این بیست و ششمین تورنمنت متوالی بزرگ آلمان در جام جهانی یا یورو است؛ با ۳ قهرمانی، ۳‌نایب‌قهرمانی و ۳‌بار سومی یورو.

بنزما آسیب‌دیدگی جزئی داشت ولی به این بازی می‌رسد. گورتسکا هم همین شرایط را در تیم ملی آلمان دارد. آلمان در ۸ بازی قبلی خود در این رقابت‌ها حداقل ۲‌گل به ثمر رسانده و از ۸ بازی ۷ تای آن را برده است. فرانسه ۶ تا از ۷ بازی آخر خود در مقدماتی این تورنمنت را با پیروزی به پایان رسانده، در ۵ رویارویی آخر خود به آلمان نباخته و مهم‌تر اینکه در ۲۰ بازی آخر خود در همه رقابت‌های رسمی و دوستانه تنها یک باخت داشته است. در ۳۱‌رویارویی قبلی آلمان (وآلمان غربی) با فرانسه، ۱۴‌برد، ۱۰‌شکست و ۷‌تساوی ژرمن‌ها ثبت شده است.

ترکیب احتمالی آلمان: نویر، گینتر، هوملس، رودیگر، تونی کروس، کیمیش، گوندوغان، گوسنس، هاورتس، توماس مولر و گنبری.

ترکیب احتمالی فرانسه: هوگو لوریس، لوکاس ارناندس، کیمپمبه، واران، پاوار، کانته، پوگبا، ربیو، گریزمان، امباپه و بنزما.

کد خبر 607636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.