همه ساله در دهه کرامت، محموله هایی از گل های اهدایی توسط ناذران و واقفان به حرم مطهر رضوی می رسد و خادمان حرم، صحن های این بارگاه ملکوتی را با این گل ها آراسته می کنند. امسال نیز در آستانه میلاد باسعادت امام رضا(ع)، ۲۵۰ هزار شاخه گل توسط خیران و ناذران سراسر کشور به حرم مطهر رضوی اهدا شد.

کاروان گل های اهدایی دهه کرامت به حرم رسید / آغاز گل آرایی ویژه ولادت حضرت رضا(ع) با گل های اهدایی ناذران و واقفان

به گزارش قدس آنلاین، امین بهنام، معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در این باره گفت: در اهدا و نذر این گل ها که محموله آن امروز به مشهد مقدس رسیده است، جمعی از تولیدکنندگان گل در گوشه و کنار کشور از جمله تهران، پاکدشت، محلات، تبریز، کرمانشاه، یزد، شیراز، اصفهان و برخی شهرهای شمالی مشارکت داشته اند.

بهنام با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای چیدمان این گل ها در صحن های حرم مطهر نیز اظهار کرد: با مشارکت یک گروه ۳۵ نفره، گل‌آرایی ویژه حرم مطهر رضوی به مناسب ولادت حضرت رضا(ع) در قالب تزیین صحن‌ها، رواق‌ها، پنجره فولاد، روضه منوره و دیگر نقاط اماکن متبرکه، از صبح چهارشنبه ۲۶ خرداد آغاز می شود و تا شب ولادت به اتمام خواهد رسید.

بهنام همچنین گفت: گل‌آرایی گلدان‌های فوق ضریح نیز در ایام دهه کرامت با طرح‌های متنوع و متفاوت نسبت به دیگر ایام سال و به صورت یک روز در میان، در حال انجام است. همچنین اطراف روضه منوره در شب و روز میلاد حضرت رضا(ع) به طور ویژه گل‌آرایی خواهد شد.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی تصریح کرد: گل‌آرایی ویژه المان گنبد خضرای صحن پیامبر اعظم(ص) به مناسبت دهه کرامت از دو هفته قبل آغاز شده بود که در آستانه ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) رونمایی شد.

وی به استفاده از صد هزار گل بوته‌ای در گل‌آرایی اماکن متبرکه رضوی نیز اشاره و اظهار کرد: بخش اعظم این گل‌ها با مشارکت شهرداری و بخش اندکی نیز توسط آستان قدس رضوی تهیه شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.