در حالی که هنوز یک روز از آغاز فعالیت کاری کابینه جدید رژیم صهیونیستی نگذشته، این دولت مراسم تحریک آمیز موسوم به «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی را روز گذشته تصویب کرد. به گزارش فارس، همزمان با این تصمیم نیز ارتش اسرائیل از بیم واکنش گروه‌های مسلح فلسطینی در نوار غزه، سامانه‌های گنبد آهنین بیشتری در نزدیک نوار غزه مستقر کرد.

 جرقه در انبار باروت!

آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز دستور آماده باش واحدهای مختلف ارتش را صادر کرد. در صحنه داخلی هم پلیس این رژیم بیش از ۲ هزار نیروی امنیتی را در قدس اشغالی به منظور حفظ امنیت این راهپیمایی مستقر کرده است.

مقام‌های امنیتی اسرائیلی می‌گویند وضعیت در نوار غزه هنوز هم بسیار حساس است و سران حماس هم آماده درگیری بزرگ با کوچک‌ترین جرقه‌ای هستند که راهپیمایی پرچم می‌تواند آغازکننده آن باشد. در راهپیمایی پرچم که توسط سازمان‌های نژادپرست صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی برنامه‌ریزی شده، قرار است صهیونیست‌ها با تجمع در خیابان‌های قدس اشغالی و تکان‌دادن پرچم رژیم جعلی اسرائیل، بر ضرورت پاک‌سازی نژادی علیه فلسطینی‌ها تأکید کنند.

تبعات امنیتی راهپیمایی پرچم برخی صهیونیست‌ها و حامیان خارجی آن‌ها را نگران کرده است. همزمان با ابراز مخالفت ساکنان شهرک‌های اطراف نوار غزه و ابراز نگرانی درباره بروز درگیری جدید، وزارت خارجه آمریکا به کارکنان سفارت خود در فلسطین اشغالی و خانواده‌های آن‌ها هشدار داد روز سه شنبه وارد بخش قدیمی شهر قدس اشغالی نشوند.

همزمان با تصمیم دولت جدید رژیم صهیونیستی برای برگزاری راهپیمایی پرچم، گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن تأکید بر اینکه اسرائیل باید پیامد برگزاری راهپیمایی پرچم و تداوم تعرض به قدس و مسجدالاقصی را بپذیرد، گفتند امت اسلامی در همه سطوح، یک جبهه عربی اسلامی برای دفاع از مسجد الاقصی تشکیل دهند. جهاد اسلامی و حماس هم بر ضرورت اتخاذ واکنش مناسب نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان در قدس اشغالی تأکید کردند. کمیته ملی راهپیمایی بازگشت فلسطینیان هم در واکنش به برگزاری راهپیمایی پرچم، جوانان فلسطینی را به قیام برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی فراخواند. حماس هم روز گذشته در اقدامی هشدار آمیز به صهیونیست‌ها، راکت جدیدی را به سمت دریای مدیترانه آزمایش کرد.

در همین حال، یکی از پژوهشگران مسائل فلسطین معتقد است مسئولان صهیونیست با این راهپیمایی در تلاش هستند اعتبار از دست رفته خود را به جامعه و سرویس‌های امنیتی اسرائیل بازگردانند؛ زیرا ابهت آنان در نبرد اخیر در هم شکسته شده است. خالد عوده الله ادامه داد، اصرار رژیم صهیونیستی بر برگزاری این راهپیمایی از میزان حماقت، نگرانی و ناتوانی آن حکایت دارد؛ چرا که احتمال دارد این راهپیمایی به درگیری دوباره مردم فلسطین با صهیونیست‌ها منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.