کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مشهد مقدس گفت: باید به جوانان میدان داد تا بتوانند تحول ایجاد کنند.

برای تحول باید به جوان ها میدان داد

به گزارش قدس آنلاین، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر دیروز در دیدار مردمی خود با تعدادی از شهروندان شهر مشهد اظهار کرد: بنده افتخار داشته‌ام به مدت ۱۳ سال نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی باشم و سعی کردم ارتباط خودم با مردم را همواره حفظ کنم.

این کاندیدای ریاست جمهوری عنوان کرد: کار نمایندگان مجلس این بود که با مدیران و استانداران به بانک‌ها و ارگان‌ها بروند تا مگر برای مردم  شغل ایجاد کنند ما از یک طرف در مجلس قانون می‌گذاشتیم، اما اجرا نمی‌شد و یا بودجه تصویب می‌کردیم، اما متأسفانه این بودجه تأمین نمی‌شد.

وی با انتقاد از نظام عریض و طویل دولت که یکی از بزرگترین دولت‌های دنیا است، ادامه داد: در این نظام دولتی باید هرکس برای هر تصمیمی اظهار نظر کند برای همین کار تصمیم‌گیری طول می‌کشد، ما میلیاردها دلار نفت و سنگ معدنی فروخته‌ایم اما مصداق یخ رضاخانی این پول تا به پایین‌دست و شهرستان‌ها بخواهد برسد دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند و این به علت وجود یک تبعیض طبقاتی ساختارمند است.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: ما یک دولت و تشکیلات گسترده درست کرده‌ایم و همه هم در کار هم دخالت می‌کنند و در هر حوزه‌ای ده‌ها دستگاه تصمیم‌گیر داریم، یکی باید می‌آمد این بساط را بر هم می‌زد، علت اینکه مقام معظم رهبری موضوع گام دوم انقلاب را عنوان کردند به‌خاطر همین تغییر روش بود.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: دولت به مردم باید برگردانده شود و امور باید اصلاح شود همچون زمان امام(ره) که تمام کارها را به دست مردم داد، باید کارها را به مردم سپرد ما در جنگ و انقلاب با حضور همین مردم پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از نهادهای مدنی همچون تأمین اجتماعی را دولتی کردیم، بیان کرد: روزبه‌روز دولت‌های غیرمردمی، مردم را از دولت جدا کردند اما ما در دولت سلام، روش کارمان واگذار کردن امور به مردم است.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: دولت نباید بخشنامه‌ای را صادر کند که مردم با آن مخالف هستند و در رابطه با انتصاب مدیران نیز باید گفت ما کارگزار مردم هستیم و این جایگاه را مردم به ما داده‌اند، پس هر مسئولی در هر مسئولیتی که دارد  باید پاسخگوی مردم باشد.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: برخی به من می‌گویند حرفایی که زدی پوپولیستی است و ما در پاسخ گفتیم چرا می‌خواهید طوری تلقی شود که هیچ موضوع قابل حلی در کشور وجود ندارد، ما باید منافع عموم مردم را در نظر بگیریم من به دنبال مقصر نیستم چون سیستم است که فرد مفسد درست می‌کند، پس باید سیستم فساد را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه ریشه‌ها باید درست شود، گفت: باید اصلاح ساختاری انجام داد و شفافیت ایجاد کرد که متأسفانه آنقدر کار نشده که مردم باورپذیری‌شان کم شده است.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: راه جوانان بسته شده و مانع آن‌ها شده‌اید، ما نیاز به یک انقلاب جدید در تکمیل انقلاب اسلامی داریم ما باید در داخل نظامات را درست کنیم و عدالت برپا کنیم، در غیر این‌صورت دستمان جلوی بیگانه باید دراز باشد.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: برای رسیدن به این مهم، انسان‌های  هوشمند، فهیم آینده‌نگر، بسیج نخبگان و به‌کارگیری جوانان را لازم دارد و همچنین یک نسل جدید از سیاستمداران را می‌خواهد، نتیجه این دعواها دل‌زدگی و به حاشیه راندن مردم را در پی داشته برای همین مردم احساس سرخوردگی می‌کنند. 

وی در خصوص مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: شکل برخورد سابق را باید عوض کنیم و کار زیربنایی انجام دهیم، ای مردم وقت تصمیم بزرگ است، همه ملت‌ها روزی در تاریخ‌شان تصمیم بزرگ گرفتند، مسأله فقط اخذ یک پست نیست بنده و هم‌نسل‌های بنده تمام جوانان در دهه‌های ۵۰ ،۶۰ و ۷۰ باید بیایند و پای‌کار باشند تا شرایط کشور به طور اساسی تغییر کند و نسل سیاست‌مداران تغییر کند زیرا برای ساخت ایران جدید به نسل جدید و فکر جدید نیاز داریم. 

قاضی‌زاده هاشمی سخنانش را با این جمله پایان داد: باید به جوانان میدان داد تا بتوانند تحول ایجاد کنند.

گفتنی است؛ دانشگاه امام رضا(ع) مشهد از تمام کاندیداهای ریاست جمهوری دعوت کرده بود تا در دانشگاه سخنرانی داشته باشند و تمام کاندیداها نیز نماینده‌ای برای پرسش و پاسخ دانشجویی فرستاده بودند، قاضی‌زاده برای حضور در جلسه پرسش و پاسخ موافقت کرد و تبلیغات شهری برای این کار انجام شده بود اما یک ساعت قبل از شروع مراسم جلسه به دلایل نامعلوم از سوی دانشگاه کنسل شد و مردم در پیاده‌روی مجاور دانشگاه تجمع کردند.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.