مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد گفت: مشکل کمبود آب شُرب ۲۰۰ خانوار ۲ روستای "نعتو" و "کاریزک یعقوب خانی" در بخش مرکزی این شهرستان مرزی برطرف شد.

 کمبود آب ۲۰۰ خانوار روستاهای صالح آباد خراسان رضوی رفع شد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله ندائی فر  افزود: حفر چاه، تجهیز مخزن، برق رسانی، ایجاد خط انتقال، احداث حوضچه و استانداردسازی آبرسانی ۱۵۰ مشترک روستایی از مهمترین اقدامات انجام شده در این طرح می باشد که با مشارکت هفت میلیارد ریالی بنیاد خیریه ابراهیمی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) و همت مدیران، کارشناسان و متخصصان صنعت آب و فاضلاب این شهرستان در کمتر از ۲۰ روز اجرا شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این پروژه علاوه بر ایجاد هزار متر خط انتقال از ۷۰ درصد هدر رفت آب شرب در روستای "نعتو" جلوگیری شده و دبی آب نیز در روستای "کاریزک یعقوب خانی" از نیم لیتر در ثانیه به ۲ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

مدیر امور آب و فاضلاب صالح آباد گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد خطوط انتقال آب شرب شهری و ۶۰ درصد خطوط انتقال آب روستایی این شهرستان فرسوده است که نیاز به اصلاح دارد.

وی افزود: پروژه آبرسانی به چهار روستای درخت توت، کلاته ابوالقاسم، جهان آباد ملکی و کلاته صمد با هزینه افزون بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال یکی از مهمترین طرحهای در دست اقدام این شهرستان است که با بهره برداری نهایی از این طرح ۳۵۰ خانوار از نعمت آب شرب پایدار در این مناطق برخوردار می شوند.

ندائی فر ادامه داد: مشکل عمده کنونی آب شرب روستایی این شهرستان کمبود اعتبار برای ایجاد خطوط انتقال می باشد.

وی گفت: در حال حاضر به ۴۰ روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می شود و در حال حاضر مشترکان شهری و روستایی این شهرستان افزون بر چهار میلیارد ریال به شبکه آب و فاضلاب این شهرستان بدهی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.