۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
کد خبر: 757100

در تور گرجستان هنگام بازدید از گوشه و کنار شهر با آثار تاریخی ارزشمندی روبرو می شوید که برخی بیش از هزار سال قدمت دارند.

سفر به دو مقصد محبوب گردشگران در تابستان

دروازه مراد  Murad’s Gate

در منطقه قدیم باکو دروازه ای تاریخی و زیبابه چشم می خورد که در قرن شانزدهم میلادی و توسط شیروان شاهان ساخته شد تا بدینوسیله از شهر در برابر حملات پارس ها ، ترک ها و روس ها محافظت کنند .

قطار کابلی باکو    Baku Funicular

قطار فونیکولار یا همان قطار کابلی توسط تسمه و کابل و قرقره های بالا برنده کار می کند . و سوار شدن بر آن تجربه ای شگفت انگیز خواهد بود . از این نوع قطارهای کابلی در کشورهای مختلف ساخته شده که  مدل موجود در شهر باکو یکی از بهترین آنهاست .

قطار فونیکولار باکو در ۱۹۶۰ میلادی و در دوران حکومت شوروی سابق افتتاح گردید و تنها قطار کابلی کشور آذربایجان شد . حرکت این قطار از خیابان نفتچیلار شروع می شود و  تا جنوب غربی شهر قدیم پیش می رود و در این حین چهارصد و پنجاه و پنج متر به سمت بالا صعود می کند . و سوار شدن بر این قطار ، تجربه ای به یادماندنی خواهد بود .

بلوار باکو   Baku Boulevard

بلوار باکو در تور باکو  ، در امتداد سواحل زیبای دریای خزر کشیده شده و از میدان آزادی شروع می شود . بلوار باکو سه و نیم کیلومتر طول دارد و یکی از محبوب ترین تفرجگاههای شهر باکوست . که به خصوص با تاریک شدن هوا مملو از توریست و مردم محلی می شود . در امتداد این بلوار جاذبه های دیدنی و تفریحی همچون پارک سرگرمی ، دریاچه ونیز کوچک ، چرخ و فلک بزرگ چشم باکو و رستوران ها و کافه های متعدد به چشم می خورد .

چشم باکو    Baku Eye

به گزارش سفر باتو ، چشم باکو نام چرخ و فلک بزرگی است که در بلوار باکو ساخته شده و شصت متر ارتفاع دارد . و چرخیدن یک دور کامل آن حدودا سی دقیقه زمان می برد . این چرخ و فلک یکی از جاذبه های پر طرفدار در شهر باکو است که هزینه نسبتا مناسبی دارد .

قصر شیروان شاه  Palace of the Shirvanshahs

قصر یا کاخ شیروان شاه بنایی باشکوه و زیباست که از قرن پانزدهم میلادی به یادگار مانده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . این قصر در شهر قدیم باکو قرار دارد و بعد از انتقال پایتخت به این شهر ساخته شد . این بنا دارای قصر اصلی ، دو مسجد ، یک آرامگاه و سردابه دفن مردگان و همین طور حمام های قدیمی است .

تله‌کابین تفلیس

تله کابین تفلیس یکی دیگر از جاذبه های تفریحی این شهر است که با سوار شدن آن ، شانس تماشای مناظری شگفت انگیز این شهر را خواهید داشت . تله کابین تفلیس از فراز آسمان عبور کرده و شما را به ارتفاعات سرسبز اطراف می رساند  .

کارتلیس ددا یا مجسمه مادر

این مجسمه باشکوه که به نماد شهر تفلیس تبدیل شده حدود بیست متر ارتفاع دارد و بر فراز ارتفاعات سولالاکی خود نمائی می کند . این سازه تماما از آلومینیوم ساخته شده و مشرف به شهر قرار داده شده از این رو تقریبا از همه جا قابل رویت است . کارتلیس ددا تندیس بانویی شمشیر به دست است که در دست چپ خود جام  و در دست دیگرش شمشیر به معنای آمادگی برای رویارویی با دشمنان این سرزمین را نگاه داشته است .  و آن جام نیز نماد خوش آمدگویی به مهمانان و دوستان این سرزمین است . این مجسمه به مناسبت جشن هزار و پانصد سالگی این شهر طراحی و ساخته شده است . و جالبتر اینکه در اغلب شهرهای بزرگ منطقه قفقاز تندیسی به این نام وجود دارد .

خیابان روستاولی   Rustaveli street

سراسر شهر تفلیس پر است از خیابان های زیبا با حال و هوای اروپایی ک همگی دارای جاذبه های فراوانی هستند . اما از میان همه آن ها خیابان روستا ولی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و در تمام طول شبانه روز مملو از جمعیت است . در اطراف این خیابان فروشگاه های لوکس ، کافه و رستوران و جاذبه های گردشگری مختلفی به چشم می خورد و اغلب نهاد های مهم دولتی نظیر ساختمان پارلمان قدیم گرجستان ، کلیسای کاشوتی ، مرکز اپرای تفلیس ، تئاتر باله ، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان و همچنین موزه شهر در این خیابان واقع شده اند .

به گزارش سفر باتو ، خیابان سرزنده و پر جنب و جوش روستا ولی به یکی از دیدنی ترین خیابان های شهر تفلیس تبدیل شده و تا پاسی از شب زندگی در آن جریان دارد . این خیابان به یکی از پاتوق های اصلی گردشگران تبدیل شده و در اطراف آن فروشگاه ها و رستوران های متنوعی دیده می شود که در طول تابستان همگی مملو از مسافر و جوانان این شهر است .

حمام های حرارتی در آبانتوبانی   Tbilisi Sulphur Baths

همانطور که گفتیم در تور گرجستان ، تفلیس شهری تاریخی است و هنگام بازدید از گوشه و کنار شهر با آثار تاریخی ارزشمندی روبرو می شوید که برخی بیش از هزار سال قدمت دارند . حمام های باستانی آبانتوبانی که شهرت خود را از قرنها پیش به دست آورده اند از اصلی ترین جاذبه های این شهر اند که روزگاری در امتداد جاده ابریشم قرار داشته اند . این حمام ها در زمان حکمرانی روس ها مورد توجه بوده و چهرهای مشهوری همچون پوشکین و دوماس از آب گرم آن بهره برده اند .

گفتنی است در آن زمان این منطقه دارای بیش از شصت و سه حمام بوده که هم اکنون پنج حمام از کل آنها باقی مانده است . این حمام ها قدمتی در حدود هزار و پانصد سال دارند و هسته اصلی شهر تفلیس بوده و رفته رفته این شهر پیرامون آن رشد کرده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.