سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان رضوی گفت: نه تنها شهردار بلکه تمامی مسئولان دستگاه‌ها و دوایری که از بیت المال استفاده می‌کنند، حق دخالت در انتخابات را ندارند.

شهردار حق دخالت در انتخابات را ندارد

به گزارش قدس آنلاین، احسان ارکانی اظهار کرد: به منظور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی پس از تشکیل هیات بازرسی در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، این هیات نیز در سطح استان خراسان رضوی فعال شد.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان رضوی، افزود: گزارش‌های تخلفات انتخاباتی به این هیات ارسال و مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی که آیا حضور شخص شهردار در همراهی با کاندیداها و سخنرانی له یا علیه کاندیداها(در کاشمر) بر اساس قانون تخلف محسوب می‌شود، ابراز کرد: اساساً نه تنها شهردار بلکه تمامی مسئولان دستگاه‌ها و دوایری که از بیت المال و بودجه عمومی استفاده می‌کنند حق دخالت در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و مجلس خبرگان را ندارد. 

وی با تاکید بر اجرای قانون و اینکه هیچ فرقی میان مسوولان وجود ندارد، یادآور شد: این مهم صراحت قانونی است و هر زمانی که هیات بازرسی پس از تایید صحت گزارش موارد تخلف نسبت به تذکر و برخورد اقدام می‌کند.

گفتنی است؛ انتشار تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی در فضای مجازی از همراه شدن شهردار کاشمر با تعدادی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر، شائبه تخلف در این حوزه را تشدید کرده است. بر اساس آنچه در فضای مجازی منتشرشده است، شهردار کاشمر به همراه ۴ کاندیدای ائتلافی که موردحمایتش است در مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) که با حضور اقشار مختلف مردم در پارک بانوان این شهر برگزارشده بود حضور یافته و در این مراسم سخنرانی هم داشته است.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.