مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوالاتی درباره روند مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین، گفت که احیای توافق هسته ای به بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران موکول می شود.

گروسی: احیای توافق هسته‌ای به بعد از انتخابات ایران موکول می‌شود

قدس آنلاین: به گزارش رویترز، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی که روز چهارشنبه منتشر شده، گفت که باید برای احیای توافق هسته ای تا شکل گیری دولت جدید ایران صبر کرد. 
گروسی در گفت و گویی با روزنامه ایتالیایی لاریپابلیکا در پاسخ به این سوال که مذاکرات در چه مرحله ای قرار دارند، گفت: همه می دانند که در این مقطع، لازم خواهد بود که تا تشکیل دولت جدید در ایران صبر کنیم. 
مدیرکل آژانس همچنین مطرح کرد: مذاکراتی که چند هفته است ادامه دارند، به مسائلی بسیار پیچیده و حساسی پرداخته‌اند اما آنچه لازم است، اراده سیاسی طرف های مذاکره کننده است.
مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات از ماه گذشته برگزار شده است. 

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند. 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.