استان خراسان رضوی در طرح ملی بهارانه فروش کتاب، امسال عنوان پرفروش‌ترین استان را از آن خود کرد.

خراسان رضوی در طرح بهارانه کتاب کشور پرفروش‌ترین شد

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح فصلی بهارانه کتاب همزمان با سراسر کشور از ۱۷ خرداد ماه در ۱۱۲ کتابفروشی استان  خراسان رضوی آغاز شد و با ۲ روز تمدید تا ۲۵ خرداد ادامه داشت.
وی افزود: در این مدت ۵۳ هزار جلد کتاب به ارزش ۲ میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۸۴۶ تومان به فروش رفت که ۱۳ درصد از فروش کلی کتاب در این طرح معادل ۲۲ میلیارد تومان در کل کشور را شامل می‌شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در طرح بهارانه فروش کتاب امسال استان ۴۸۶ میلیون تومان یارانه به خرید کتاب اختصاص یافت که از این میزان ۴۶۹ میلیون تومان مصرف شد و خراسان رضوی بیشترین سهم از یارانه خرید کتاب در کل کشور را داشت.
تحفه گر بیان کرد: طرح بهارانه فروش کتاب در خراسان رضوی نسبت به طرح بهارانه سال گذشته ۱۰۸ درصد در فروش، ۱۶۵ درصد در کتابفروشی‌های شرکت کننده و ۸۹ درصد در دریافت یارانه خرید کتاب افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: مقایسه طرح بهارانه سال ۹۹ با بهارانه سال ۱۴۰۰ در خراسان رضوی بیانگر استقبال بی نظیر مردم فرهیخته، فرهنگ مدار و علاقه‌مند به کتاب از طرح‌های فروش فصلی کتاب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.