همزمان با ایام دهه کرامت و با حضور تولیت آستان قدس رضوی، چند پروژه آموزشی واحد دختران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) افتتاح شد.

افتتاح ساختمان چندمنظوره واحد دختران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مهدوی مهر رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در آن حضور داشتند، ساختمان چند منظوره واحد خواهران دانشگاه امام رضا(ع) شامل ۷ کلاس درس با ظرفیت ۳۵۰ نفر، دو اتاق ویژه جلسات، وضوخانه، نمازخانه و سالن همایش مجهز با ظرفیت ۲۵۰ نفر به طور رسمی افتتاح شد.

 

توسعه پردیس رضوان دانشگاه

مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در این مراسم گفت: افزایش فضاهای آموزشی و فرهنگی برای دختران در دانشگاه امام رضا(ع)، یکی از نیازها بود که برای رفع آن، پروژه ساختمان چند منظوره واحد خواهران در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد افتتاح این پروژه‌ها بودیم.

وی هدف از افتتاح این پروژه‌ها را رشد و توسعه پردیس رضوان واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ذکرکرد و گفت: این دانشگاه که منتسب به علی بن موسی الرضا(ع) است، باید در شان این امام همام باشد.

وی با بیان اینکه عرصه علم و عمل باید همراه هم باشند، گفت: ما می‌توانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در این عرصه بهترین الگو را به جامعه معرفی کنیم و در زندگی اجتماعی نیز نقش موثری داشته باشیم.

 

توجه به نقش مادری و همسری در کنار توانمندسازی علمی

رجوعی تصریح کرد: در کنار مدارج علمی و آموزشی در دانشگاه باید مراکز آموزشی، تربیتی و مهارتی ایجاد کنیم و توانمندسازی متناسب دختران برای نقش مادری و همسری را هم مورد توجه قرار دهیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: علاوه بر آن، متاسفانه یکی از مسائل و چالش های موجود در جامعه بی توجهی به کار آمد بودن تحصیلات دانشگاهی از نظر اقتصادی برای بانوان است، در حالی که بانوان می توانند در این عرصه موفق باشند.

زهرا تجریشی مسئول پردیس رضوان دانشگاه امام رضا(ع) نیز به تاریخچه تاسیس این پردیس اشاره کرد و گفت: هدف از تاسیس پردیس ویژه دختران، تربیت دخترانی متخصص و متعهد است و تلاش شده بستری مناسب برای تحقق این هدف فراهم شود.

شایان ذکر است در این مراسم، تعدادی از دانشجویان نخبه و دست اندارکاران احداث پروژه مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.