سخنران حرم مطهر رضوی گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به گره گشایی از کار مردم شهرت دارند، و پیروی از آنان در این زمینه رشته اتصال به اهل‌بیت را محکم‌تر می‌کند.

گره گشایی از مشکلات مردم رشته اتصال به اهل‌بیت را مستحکم‌ می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری در سلسله جشن های ویژه دهه کرامت که شب گذشته با حضور جمعی از زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گره گشایی از کار مردم و کمک به آنها بود.

وی تصریح کرد: کسی که می خواهد پیرو اهل بیت (ع) باشد باید به تاسی از آن بزرگواران از کار مردم گره گشایی کند. البته این کار نیاز به اسباب و لوازمی دارد از جمله اینکه فرد باید متکی به قدرت لایزال الهی باشد.

این کارشناس دینی افزود: اهل بیت(ع) اگر از یک طرف از مردم دستگیری می کردند از طرفی دیگر دست شان در دست خدا بود و از جانب پروردگار عالم کسب فیض می کردند و گره گشایی آن بزرگواران از کار مردم به خاطر اتصال آنها به خداوند بود.  

وی ابراز کرد: اهل بیت(ع) علاوه بر کمک های مادی به گره های درونی انسان نیز توجه داشتند. وقتی گره های درونی انسان باز شود دیگر میلی به مال حرام و انگیزه ای برای ارتکاب گناه ندارد.

خطیب حرم رضوی با تاکید بر ارتباط با اهل بیت(ع)، بیان کرد: کسی که به اهل بیت(ع) متصل باشد قطعا صفات آن بزرگوران در او تجلی پیدا می کند و او هم اهل گره گشایی از کار مردم خواهد شد.

وی افزود: کسی که دستش در دست اهل بیت(ع) و متصل به خدا نباشد ممکن است شعار بدهد ولی در واقع نمی تواند کاری برای مردم بکند چرا که امکانات مادی انسان محدود است ولی وقتی انسان به خدا و اهل بیت(ع) متصل شد وسعت روح پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ابراز کرد: وقتی که انسان گره‌ای از کار مردم باز می کند با تکیه بر قدرت الهی عزیز می شود همانند امیرالمومنین(ع) که اگر همه مردم به ایشان رو می کردند و یا همه به ایشان پشت می کردند برایشان فرقی نمی کرد چرا که در همه حال خود را متصل به خدا می دانستند.

وی ادامه داد: بخش زیادی از روایات اسلامی به موضوع دستگیری از مردم اختصاص دارد از جمله اینکه کسی که اندوهی را از دل برادر مومن خود برطرف کند خداوند ثواب حج به او عطا می کند. از طرفی هم در روایات آمده اگر فردی نسبت به نیازمند بی تفاوت باشد، رشته اتصالش با اهل بیت(ع) قطع خواهد شد.

این مدرس حوزه با اشاره به آیه ۲ سوره مبارکه طلاق؛ «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ...» بیان کرد: کسی که اهل کمک به مردم باشد خداوند از جایی که گمان نمی کند به او روزی می دهد و به فضل خدا وسعت رزق پیدا می کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.