عصائب اهل‌حق عراق افشا کرد ۲ شرکت انگلیسی در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دست داشته اند.

سنگ اندازی آمریکا در دادرسی به نقش دو شرکت انگلیسی در ترور سردار سلیمانی

قدس آنلاین: «حسین علی الشیحانی»، عضو دفتر سیاسی «عصائب اهل‌حق» از دولت عراق خواست به دلیل دست داشتن شرکت چند ملیتی «جی ۴ اس» انگلیس در ترور «سردار شهید قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» از این شرکت شکایت کند.

الشیحانی در مصاحبه با خبرگزاری المعلومه گفت: آمریکا با سنگ‌اندازی مانع از انجام درست تحقیقات در پرونده ترور «شهید قاسم سلیمانی»، فرمانده وقت سپاه قدس ایران و «شهید ابومهدی المهندس»، معاون سازمان الحشد الشعبی عراق، در فرودگاه بین‌المللی بغداد شد و همچنین مشخص گردید که این کشور در امور جزئی نیز دخالت می‌کند.

الشیحانی درباره نتایج برخی از تحقیقات گفت: ما نتایجی را بدست آوردیم و در معرض عموم قرار دادیم. در این تحقیقات مشخص شد که شرکت چند ملیتی «جی ۴ اس» انگلیس و شرکت حمل‌ونقل «سرکو» این کشور، در عملیات ترور فرماندهان مقاومت دست داشتند.

چندی پیش «حسن سالم» عضو پارلمان و حزب صادقون عراق از «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور خواست تا درخصوص ترور فرماندهان مقاومت به خوبی تحقیق کند؛ چرا که آمریکا مانع از کشف حقیقت شده است.

شایان ذکر است پیشتر پایگاه خبری «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا روز ۲۰ فوریه فاش کرد که رژیم صهیونیستی نیز در عملیات تروریستی فرودگاه بغداد که به ترور سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و تنی چند از همراهان ایشان منجر شد، با آمریکا همکاری اطلاعاتی داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.