هم‌زمان با سراسر کشور و استقرار عوامل اجرایی در ۵۰۷۳ شعبه در ۳۳ شهرستان خراسان رضوی رأی‌گیری و خلق حماسه سیاسی در این استان آغاز شد.

 خلق حماسه سیاسی در خراسان رضوی  همزمان با سراسر کشور

به گزارش قدس آنلاین، دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با استقرار عوامل اجرایی در ۵هزار و ۷۳ شعبه ثابت و سیار خراسان رضوی از ساعت ۷ صبح  آغاز شد. 

این تعداد شعب در ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در حالی از ساعت ۷صبح آغاز به کارکردند که ۴هزار و ۲۴۹شعبه ثابت و ۸۲۴ شعبه سیار هستند به‌طوری‌که ۲هزار و ۵۶۵ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار در مناطق شهری و هزار و ۶۸۱ شعبه ثابت و ۶۷۰شعبه سیار در مناطق روستایی استان قرار دارد.

بر این اساس ۴میلیون و ۶۱۶ هزار واحد شرایط رأی دادن در خراسان رضوی که حدود ۱۲۰ هزار نفرشان رأی اولی هستند، علاوه بر انتخاب یک نفر به‌عنوان رئیس‌جمهور و یک نفر برای مجلس خبرگان رهبری، باید از میان  نامزدهای تأیید صلاحیت شده ۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد برای ۸ هزار و ۷۳۷ کرسی را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند.

همچنین شهر مشهد با هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه انتخابات الکترونیکی شورای شهر در کشور است، به‌طوری‌که درمجموع شهرستان برای اخذ آرای مردم هزار و ۸۹۲ شعبه در مناطق مختلف شهری و روستایی مشهد در نظر گرفته‌شده که این میزان ۵۷ درصد شعب مجموع خراسان رضوی است.

گفتنی است؛ بر اساس قانون انتخابات تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، هیجده سال تمام و عاقل بودن از شرایط انتخاب‌کنندگان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.