سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر این که تیمش هیچ حمایتی از وزارت ورزش نداشته است به اظهارات سرمربی تیم رقیب پاسخ داد و ابراز امیدواری کرد آرزویش به همراه سرخپوشان محقق شود.

پاسخ به اظهارات مجیدی و یک آرزو در پرسپولیس/یک مورد حمایت نداشتیم

به گزارش قدس آنلاین، رقابت‌های انتخابی مقدماتی جام جهانی قطر با صعود تیم ملی فوتبال ایران به عنوان صدرنشین گروه C رقم خورد تا شاگردان دراگان اسکوچیچ با انگیزه بیشتری به ایران بازگشته و خود را برای ادامه رقابت‌های فوتبال باشگاهی کشور آماده کنند.

مسابقاتی که با توجه به تقویم تنظیمی از سوی سازمان لیگ فوتبال فشرده برگزار می‌شود تا سرنوشت قهرمان سوپرجام، لیگ برتر و جام حذفی در کمتر از دو ماه مشخص شود.

تیم فوتبال پرسپولیس که با داشتن هفت ملی پوش بیشترین سهمیه را در لیست دراگان اسکوچیچ داشت نسبت به برنامه‌ریزی زمان لیگ اعتراض کرد اما نامه نگاری آنها راه به جایی نبرد تا سرخپوشان در بازه زمانی ۲۶ روزه، ۶ دیدار حساس پیش رو داشته باشند.

سرخپوشان نخستین بازی خود را سی‌ام تیرماه در سوپرجام مقابل تراکتور تبریز برگزار می‌کنند و سپس درگیر رقابت‌های لیگ برتر می‌شوند. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با استقلال تهران دربی نود و ششم پایتخت را برگزار می‌کند تا بار دیگر جذابیت در فصل تابستان به فوتبال باشگاهی بازگردد.

یحیی گل محمدی در گفتگوی با  مهر، درباره شرایط تیم فوتبال پرسپولیس و مقایسه‌هایی که با این تیم می‌شود صحبت کرد. سرمربی سرخپوشان از آرزوی خود در رأس کادر فنی پرسپولیس و همچنین صعود تیم ملی ایران به دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر نیز گفت.

* خبرگزاری مهر: فکر می‌کردید با حضور دوباره روی نیمکت پرسپولیس بتوانید افتخارات برانکو را ادامه دهید؟

- یحیی گل محمدی: چیزی که من را خوشبین به آمدن در جمع پرسپولیسی‌ها کرد باور و اعتمادی بود که به بازیکنان داشتم. قلب این بازیکنان با پرسپولیس است و باور داشتم آنها برای موفقیت تیم متحد هستند و تلاش فراوان می‌کنند. وقتی شما انتخاب می‌کنید مربی تیم بزرگی با هواداران میلیونی همچون پرسپولیس باشید، باید تیمی را داشته باشید که تفکری جز بردن در ذهن شان نیست. این موضوع در پرسپولیس وجود دارد، آنها کاری کردند که تاریخی بود.

* حالا دیگر هواداران پرسپولیس صرفاً به دوران طلایی با برانکو فکر نمی‌کنند و نتایج شما در یک سال اخیر با پرسپولیس را باعث غرورشان می‌دانند.

- اگر قرار باشد جواب این سوال را بدهم با قلبم و با تمام وجودم می گویم که از این اتفاق بسیار خوشحالم، روزهای سخت و پرتنش بسیاری در پرسپولیس داشتم اما با تلاش و باور قلبی به بازیکنانم از پس تمام سختی‌ها برآمدیم و برای لبخند تک تک هوادارانی که کرونا باعث شد از ما دور شوند، جنگیدیم.

پاسخ به اظهارات مجیدی و یک آرزو در پرسپولیس/یک مورد حمایت نداشتیم

* ولی هنوز این مأموریت نیمه تمام است.

- دقیقاً. هنوز کارم در پرسپولیس نیمه تمام است. بازیکنان هم همین عقیده را دارند، نکته‌ای که باعث می‌شود رو به جلو پیشرفت کنیم و از بردن خسته نشویم تفکر پیروزی و قهرمانی است. کالبد بازیکنان پرسپولیس با قهرمانی شکل گرفته و من خوشحالم در بخشی از تاریخ فعلی باشگاه پرسپولیس حضور دارم.

* حالا این پرسپولیس آماده بازی‌های فشرده خود در انتهای لیگ برتر فصل جاری و جام حذفی است؟

- مسابقات فشرده‌ای را پیش رو داریم، یک سال بیشتر است که یک روز هم استراحت نداشتیم. وقتی هم سراغ تعطیلی رفتیم بازیکنان ملی پوش زیادی را در کنار خودمان نداشتیم. همین موضوع باعث شد تا استراحت تیم نیمه کاره باقی بماند. ۴ جام پیش رو داریم که هر کدام برای ما اهمیت فراوانی دارد اما پیچیده‌ترین برنامه ریزی را برای پرسپولیس کرده‌اند.

* شما ۷ ملی پوش به تیم ملی دادید که دو نفر از آنها با مصدومیت برگشتند.

-من خوشحالم که بازیکنانم در تیم ملی برای وطن بازی می‌کنند، قطعاً آرزوی هر بازیکنی است که در تیم ملی کشورش بازی کند و خوشحالم که تیم ملی ایران به مرحله بعد رفت اما طبیعی است وقتی بازیکنانی به تیم ملی می‌روند انتظار یک مربی، بازگشت آنها با سلامت کامل است.

فارغ از این موضوع، مشکل اصلی تمرینات ما بود که در اکثر اوقات با ۸، ۹ نفر برگزار شد. همین امر باعث شد من تعداد بازیکنی را از تیم امید به تمرینات تیم اضافه کنم تا برای بازی‌های دوستانه آماده شویم. وقتی شما با کمترین نفرات در همین دیدارهای تدارکاتی نیز حاضر می‌شوید خطر مصدومیت سراغ بازیکنان می‌آید.

* سازمان لیگ هم با درخواست شما نسبت به تغییر زمان بازی‌ها مخالف کرد.

- باید وضعیت یک تیم را نگاه کرد و طبق برنامه مشخص که برای سایر تیم ها هم وجود دارد، برنامه ریزی صورت بگیرد. باید سوپرجام را مقابل تراکتور برگزار کنیم و بلافاصله بازی های لیگ برتر را ادامه دهیم. جام حذفی را هم در پیش داریم. برای تیمی که همواره به قهرمانی فکر می‌کند هر بازی حکم فینال را دارد. برای سخت‌ترین بازی‌ها کمترین بازیکنان را در تمرینات داشتم.

* شما در این فصل چند بار دیگر هم به برخی تصمیمات سازمان لیگ و فدراسیون اعتراض داشتید. فکر می‌کنید جریانی علیه پرسپولیس وجود دارد؟

- واقعیت این است که ما به این وضعیت غیرعادی و سخت عادت کرده‌ایم. خیلی تلاش کردیم تا قانع کنیم شرایط پرسپولیس را درک کنند اما این اتفاق نیفتاد. باید بگویم بعضی اوقات از آرامش پرسپولیس تعبیر دیگری می‌کنند.

* در این مسیر حمایت‌های باشگاه نسبت به اعتراض به سازمان لیگ را احساس کردید؟

- چیزی که حس می‌کنم باشگاه دنبال این است که جو حاکم بر فوتبال کشور را خراب نکند ولی واقعیت این است که بعضی اوقات نیاز است از حق تیم دفاع شود. گاهی اوقات فکر می‌کنم مسئولان باشگاه باحیا رفتار می‌کنند و بعضی افراد از این موضوع سوءاستفاده کرده‌اند. حقیقت این است که گاهی انتظار دارم باشگاه با جدیت بیشتری سراغ این موضوع برود تا حقی از پرسپولیس اجحاف نشود. البته باید بگویم در برخی موارد نیز مدیران باشگاه خیلی جدی برخورد کردند و من از آنها ممنونم.

پاسخ به اظهارات مجیدی و یک آرزو در پرسپولیس/یک مورد حمایت نداشتیم

* مشکلات مالی به کجا رسید؟

- به هر حال همه در جریان پرونده‌های بدهی باشگاه به مربیان و بازیکنان خارجی هستند. فکر می‌کنم این موضوع از شانس من است که احکام سنگین پرداختی به باشگاه می‌رسد و باید ظرف کمترین مدت بیشترین پول را بدهند. کاری هم نمی‌توان با این وضعیت کرد. بازیکنان از خود گذشتی برای درک شرایط پرسپولیس نشان دادند. از روزی که وارد پرسپولیس شدم این مشکلات وجود داشت و واقعاً با آنها جنگیدیم. فکر می‌کنم چون تمرکزمان روی کار خودمان بود توانستیم مشکلات را حل کنیم.

* البته گاهی اوقات متهم به حمایت‌های وزارت ورزش نیز شده‌اید.

- یک مورد را نشان دهید که این حمایت وجود داشته است. اگر حامی اینچنینی داشتید که با پنجره‌های بسته رو به رو نبودیم، پرداختی بازیکنان هم به تعویق نمی‌افتاد. بدهی میلیاردی به بازیکنان و مربیان خارجی قبلی نداشتیم. ما حتی پول نایب قهرمانی در آسیا را هم نتوانستیم بگیریم. واقعاً دوست دارم بدانم تیمی که هم طلبکار است و هم بدهکار است اما کاری نمی‌تواند انجام دهد شامل کدام حمایت بوده؟

* بازی سوپرجام را چطور می‌بینید؟

- مهمترین دیدار ما بازی با تراکتور است، هیچ چیزی مهم‌تر از این بازی نیست. شرایط خیلی سختی داریم چون هنوز بازیکنان ملی‌پوش خودمان را هم در اختیار نداریم و باید با خستگی مفرط آنها در برنامه فشرده کنار بیاییم. هدف ما کسب بیشترین جام در فصل است و این مسیر از بازی با تراکتور آغاز می‌شود.

* فکر می‌کنید استقلال مانند سال گذشته این بار هم در جام‌حذفی مانع از صعود پرسپولیس شود؟

- دربی همیشه حساس است. انگیزه‌های متفاوت در این بازی وجود دارد. فرقی نمی‌کند پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر بازی کنند یا جام‌حذفی. این دیدار همیشه متفاوت است و دو تیم نمی‌خواهند هواداران خود را ناراحت کنند. من فکر می‌کنم تا آن زمان فرصت زیادی باقی مانده و ما دیدارهای زیادی پیش‌رو داریم. بازی‌هایمان آنقدر فشرده است که چند روز بیشتر فرصت نداریم به دربی فکر کنیم چون گام به گام پیش می‌رویم و هر بازی برایمان حکم فینال در جام‌حذفی، لیگ برتر و سوپرجام را دارد.

پاسخ به اظهارات مجیدی و یک آرزو در پرسپولیس/یک مورد حمایت نداشتیم

* با این حال فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در انتقاد از مدیریت این باشگاه، درباره خریدهای شما از قطر و پرتغال طعنه زده است.

- شهریار مغانلو را فکر می‌کنید با چه رقمی به پرسپولیس آورده‌ایم که بازی کند؟ من جوابش را می‌دهم، ۵۰ هزار دلار. او با مبلغ اندکی به پرسپولیس آمد تا نیم‌فصل برای ما بازی کند. فکر می‌کنم تاکنون هم تا حدود زیادی مثمر ثمر بوده است.

مهدی ترابی هم به عنوان بازیکن آزاد و با مبلغی نسبتاً پایین در سطح یک بازیکن حرفه‌ای به پرسپولیس آمد. صحبت از کدام هزینه می‌شود وقتی با ارزان‌ترین شرایط، بازیکنان خود را جذب کردیم؟ ضمن اینکه فکر می‌کنم بهتر است هرکس درباره تیم خودش صحبت کند. این کار از لحاظ حرفه‌ای درست نیست که درباره سایر تیم‌ها صحبت کنیم. اگر بخواهم مقایسه کنم، بازیکنانی هستند که قرارداد میلیون دلاری با باشگاه خود دارند. بنابراین بهتر است هرکس در حیطه کاری خودش صحبت کند.

* تا چه حدی سیاست شما از سوی باشگاه برای تمدید قرارداد بازیکنان فعلی انجام شده است؟

- در جریان فعالیت‌های باشگاه در این زمینه هستم. مدیران باشگاه تلاش زیادی می‌کنند تا این اتفاق بیفتد؛ به زودی هم خبرهای خوبی در راه است. من باز هم باید تأکید کنم که در چند جبهه باید مشکلات را حل کنیم. در کنار اینکه تمدید قرارداد با چند بازیکن داریم، مطالبات فصل جاری نیز برقرار است ضمن اینکه بدهی‌های کلان به طلبکاران خارجی داریم. با این حال امیدوار هستم بازیکنانی که به دلیل عملکرد فوق‌العاده‌شان پیشنهادهای خیلی خوبی دارند، در تیم مانده و در فصل آینده که کار خیلی سختی داریم، با هم راه را ادامه دهیم.

* کنعانی‌زادگان که به طور قطعی جدا شده است.

من در جریان این موضوع نیستم، کسی به من چیزی نگفته است.

* اما رسانه‌های قطری خبر قرارداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار دلاری کنعانی‌زادگان با الاهلی قطر داده‌اند.

واقعاً اطلاعی از این موضوع ندارم و امیدوار هستم تمام بازیکنانم در تیم بمانند.

* لیست خرید به باشگاه داده‌اید؟

نه، خیلی زود است. بازی‌های خیلی حساسی داریم و ارائه این لیست می‌تواند برای هر بازیکنی عدم تمرکز ایجاد کند. در پایان فصل راجع به نقل و انتقالات تصمیم گیری می کنیم.

* خیلی‌ها می‌گویند آرامش شما باعث ایجاد همدلی و تمرکز بازیکنان پرسپولیس در رختکن شده است.

- من دوست دارم بار دیگر تأکید کنم که افتخار می‌کنم با این بازیکنان در پرسپولیس کار می‌کنم. ما مربیان یک وسیله هستیم. در متن ماجرا واقعاً هواداران هستند که به ما انرژی می‌دهند؛ هوادارانی که من از زمان حضورم در پرسپولیس خیلی کم در ورزشگاه دیدم چون کرونا آمد اما لطف آنها هر روز و هر لحظه نسبت به من و اعضای تیم ادامه دارد، کاملاً انرژی مثبت آنها را حس می‌کنم و تمام تلاش تیم در مسیر خوشحال کردن آنها است. چیزی بزرگ‌تر از نام پرسپولیس وجود ندارد و همه ما تلاش می‌کنیم این اسم همواره بدرخشد.

کار من به عنوان یک مربی، ایجاد بستر مناسب برای تمرکز بازیکنان و انجام تمرینات منظم است. لذت می‌برم وقتی انگیزه بازیکنان را می‌بینم. به جرأت می‌گویم از آنها درس می‌گیرم و با آنها کارم را با اشتیاق ادامه می‌دهم.

* البته این آرامش گاهی‌اوقات با پرتاب نارنجک به سمت اتوبوس تیم از بین می‌رود.

- واقعاً صحنه وحشتناکی بود، اعتراف می‌کنم خیلی ترسیدم چون هرگز چنین صحنه عجیب و غریبی را تجربه نکرده بودم. اگر مهارت راننده نبود نمی‌دانم الان می‌توانستم با شما صحبت کنم یا نه.

* گویا به شدت هم پیگیر صدور حکم در پرونده حمله به اتوبوس تیم در اصفهان هستید.

- نمی‌دانم چرا موضوعات این چنینی که کاملاً واضح است را حکم نمی‌دهند. اگر بخواهیم پشت پرده این مسائل روشن شود، یک هفته‌ای باید حکم بدهند. نمی‌دانم چرا روی ماجراهای فجیعی همچون پرتاب نارنجک تاکنون سرپوش گذاشته‌اند.

* واقعاً نمی‌خواستید مقابل ذوب‌آهن بازی کنید؟

- درک شرایطی که در آن حضور داشتیم برای افرادی که در آن اتفاق عجیب نبودند سخت است، امیدوارم هرگز آن را تجربه نکنم. من نمی‌توانستم بازیکنانم را آرام کنم؛ آنها در شوک بودند. پس از این اتفاق، کنار چند نفر از بازیکنانم نشستم ولی هیچ‌کدام حتی نمی‌توانستند حرف بزنند. وقتی صحبت از غیرت می‌کنم، به همین دلیل است. آنها در کوتاه‌ترین زمان خود را ریکاوری کردند و توانستند با گذشت دقایقی از بازی، به شرایط نرمال برگشته و بازی را ببرند.

* فکر می‌کنید پرسپولیس بتواند واژه «گلات» را به ادبیات فوتبال باشگاهی ایران برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر اضافه کند؟

- یکی از اهدافمان همین است، دنبال رکوردشکنی نیستیم و می‌خواهیم جام بگیریم. امیدوارم تا پایان بازی‌ها شاهد عدالت باشیم و تیمی که مستحق قهرمانی است، جام را بالای سر بگیرد.

* آرزوی شما در قامت سرمربی پرسپولیس چیست؟

- همه انسان‌ها با آرزوهایشان زندگی می‌کنند و برای تحقق آن قدم برمی‌دارند. من هم انگیزه‌های خاص خودم را داشته و دوست دارم طعم قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را با پرسپولیس بچشم.

پاسخ به اظهارات مجیدی و یک آرزو در پرسپولیس/یک مورد حمایت نداشتیم

* عملکرد تیم ملی ایران را با دراگان اسکوچیچ چطور ارزیابی می‌کنید؟

- برای صعود تیم ملی تبریک می‌گویم، به نظرم آنها در دور برگشت فوق‌العاده بودند. کسب چهار پیروزی از چهار دیدار کار سختی است. شخصاً نگران هماهنگی بین آنها بودم اما مدیریت بازی در هر چهار دیدار طوری بود که نگرانی همه را برطرف کرد. بازی با عراق هرگز آسان نبوده ولی توانستیم با توجه به آمادگی بالای بازیکنان، از تیمی که در سطح فنی ما نبود، عبور کنیم.

* فکر می‌کنید به جام‌جهانی برویم؟

- بازیکنان خیلی خوبی را در اختیار داریم و امیدوارم حمایت لازم از این تیم انجام شود تا بار دیگر فوتبال ملی در بالاترین سطح دیده شود. از لحاظ فنی بازیکنان فوق‌العاده‌ای داریم که می‌توانند این اتفاق را رقم بزنند.

کد خبر 5236243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.