گروهی از جمهوری خواهان کنگره آمریکا از رئیس جمهور این کشور خواستند تا برای آزمایش سلامت ذهنی خود اقدام کند.

جمهوری خواهان سلامت ذهنی بایدن را به چالش کشیدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از نمایندگان جمهوری خواه آمریکا به هدایت پزشک سابق کاخ سفید طی نامه‌ای خواستار انجام آزمایش سلامت ذهنی از سوی رئیس جمهور این کشور شدند.

رونی جکسون با همراهی گروهی از هم حزبی‌های جمهوری خواه خود با ارسال نامه‌ای به جو بایدن از وی خواستند تا اقدام به آزمایش سلامت ذهنی کند.

در بخشی از این نامه آمده است: مردم آمریکا باید به رئیس جمهور خود اعتماد کامل داشته باشند. آن‌ها شایسته اند که بدانند که وی می‌تواند وظایف رئیس دولت و فرمانده کل قوا را انجام دهد. آن‌ها شایستگی شفافیت کامل در مورد توانایی‌های ذهنی بالاترین مقام منتخب خود را دارند.

جمهوری خواهان کنگره آمریکا همچنین با یادآوری مواردی چند از ناتوانی بایدن در به خاطر آوردن اسامی افراد متذکر شدند: زوال ذهنی و فراموشی بایدن طی هجده ماه گذشته آشکارتر شده است.

اقدام جمهوری خواهان کنگره آمریکا در واقع ادامه پروژه دونالد ترامپ برای زیر سوال بردن توانایی‌های ذهنی جو بایدن است، که از مدت‌ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بر روی آن متمرکز بود. رئیس جمهور سابق آمریکا بارها و بارها بایدن را به ناتوانی ذهنی متهم کرده و معتقد است او به همین دلیل نمی‌تواند شایسته عهده داری ریاست جمهوری آمریکا باشد. ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود به کرات خواستار انجام آزمایش زوال عقلی از سوی بایدن شده بود.

بایدن، که به اشتباهات مکرر لفظی شناخته شده است، چندی پیش در جریان مصاحبه‌ای با شبکه ان بی سی هنگام صحبت کردن درباره معاون خود و برنامه هایش به جای استفاده از واژه «شوهر»، درباره همسر کاملا هریس از لفظ «زن» برای او استفاده کرد.
این نخستین باری نیست که بایدن در سخنرانی‌های خود دچار این اشتباه لفظی می‌شود که این امر به گمانه زنی‌ها در خصوص عدم سلامت ذهنی او دامن می‌زند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.