۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: 757415

فیفا رده بندی تیم‌های آسیایی را به صورت رسمی اعلام کرد که طبق این رده بندی، تیم ملی عراق در سید چهارم انتخابی جام جهانی قرار گرفت و احتمال همگروهی همزمان ایران با عراق و عربستان وجود دارد.

احتمال همگروهی ایران با عراق و عربستان

قدس آنلاین: به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امروز اعلام کرد که رده بندی ماه ژوئن در قاره آسیا را به صورت استثنا منتشر می‌کند تا این رده بندی در سیدبندی مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس رده بندی رسمی فیفا، تیم ملی فوتبال ژاپن با ۱۵۲۹.۴۵ امتیاز جهانی، در رده نخست قاره آسیا قرار دارد و ایران همانطور که قبلاً هم اعلام شده بود، با ۱۵۲۲.۰۴ امتیاز در رده دوم است. به این ترتیب ایران و ژاپن در سید اول هستند و در مرحله نهایی انتخابی با هم دیدار نمی‌کنند.

در سید دوم استرالیا و کره جنوبی قرار دارند. بر خلاف اعلام قبلی، امارات در سید سوم است و در کنار عربستان قرار می‌گیرد. عراق هم که گفته می‌شد در سید سوم جای می‌گیرد، در سید چهارم در کنار کشور چین قرار گرفت.

عمان و سوریه تشکیل دهنده سید پنجم و لبنان و ویتنام تشکیل دهنده سید ششم هستند.

به این ترتیب احتمال دارد تیم ملی ایران با عربستان از سید سه و عراق از سید چهار همگروه شود.

در زیر جدول امتیازات تیم‌های ملی که در سایت فیفا منتشر شده است، مشاهده می‌شود:

اعلام رده بندی جدید فیفا/ احتمال همگروهی ایران با عراق و عربستان

کشور قطر از نظر رنکینگ، در رده پنجم آسیا قرار دارد ولی از آنجا که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است، در مرحله سوم انتخابی حضور نخواهد داشت و نامش در این جدول دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.