رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که آمریکا در پوشش مسائل بشردوستانه درصدد اجرای نقشه‌هایش در یمن است و در رفع محاصره و تجاوز علیه یمن جدی نیست.

 صنعاء: آمریکا در پوشش مسائل بشردوستانه درصدد اجرای نقشه‌هایش در یمن است

قدس آنلاین: رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن بر لزوم رفع محاصره یمن بدون مرتبط کردن آن با مسائل سیاسی تاکید کرد.

«محمد عبدالسلام» در گفت وگو با شبکه المسیره گفت: آمریکا در توقف تجاوز علیه یمن و رفع محاصره این کشور جدی نیست، بلکه به دنبال اجرای نقشه‌های خود در یمن است و درد و رنج مردم یمن برایش اهمیتی ندارد.

وی تاکید کرد: ما تاکید می‌کنیم که وارد کردن مواد غذایی و پزشکی به یمن حقوق طبیعی این کشور است و جای بحث ندارد و البته ما خواهان دریافت کمکی از کسی نیستیم، چیزی که ما می‌خواهیم رفع محاصره است.

رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن درباره اقدام سازمان ملل در درج نام جنبش انصار الله در فهرست سیاه کشورها و گروه‌های ناقض حقوق کودکان تصریح کرد: سازمان ملل به نفع قدرت‌های بزرگ عمل می‌کند و این کارش هم جانبدارانه بوده است.

عبدالسلام گفت: کشورهای متجاوز فجیع‌ترین جنایات را در حق کودکان مرتکب می‌شوند، اما در این فهرست قرار نگرفتند.

او افزود: ما از بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل درباره علت حذف نام عربستان سعودی از فهرست قاتلان کودکان پرسیدیم و او جواب داد که آنها ما را از لحاظ مالی تحت فشار گذاشتند.

‌رئیس هیات مذاکره کننده صنعاء تاکید کرد: تصمیم‌های سازمان ملل در چارچوب معیارهایی سیاسی و اتهام‌هایی رد شده است.

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن هم گفت: تصمیم گوترش در درج نام انصار الله در فهرست ناقضان حقوق کودکان نشانه آشکار نفاق و دورویی است.

او افزود: ما از سازمان ملل جز اینکه چک سفید امضا و مدال انساتیت به متجاوزان بدهد چیز دیگری ندیده‌ایم.

سازمان ملل روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که گوترش دبیر کل این سازمان تصمیم گرفته است که نام جنبش الحوثی را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار دهد،اما چنین تصمیمی درباره عربستان سعودی گرفته نشده است.

تجاوز نظامی به یمن در فرودین ۱۴۰۰ وارد هفتمین سال خود شد. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است. یک تراژدی با ابعاد و تبعات سیاسی، اجتماعی، نظامی، منطقه‌ای و جهانی که تا بدین جا افق روشنی برای توقف آن دیده نمی‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.