شاخص بورس امروز همزمان با اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، به سهامداران روی خوش نشان داد و در مسیر سبز قرار گرفت.

بازار سرمایه به استقبال رئیس دولت سیزدهم آمد

به گزارش قدس آنلاین کشتی بازار سرمایه از حدود ۱۰ ماه پیش تاکنون دستخوش تلاطهمای شدید بود و در روزهای تبلیغات انتخاباتی هر یک از کاندیداها وعده هایی مبنی بر حمایت از این بازار را برای جذب حداکثری آراء ارائه کردند.

امروز اما با اعلام پیروزی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم، بورس رشدی حدودا ۱۰ هزار واحدی به خود دید و تا این لحظه به نزدیک یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد تا این لحظه نزدیک شده است.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با قدس آنلاین سبز شدن شاخص در روز جاری را ناشی از پایان یافتن دوران انتظار بازار می‌داند و معتقد است: اگر در دولت جدید رویکردهای اقتصادی نوین وجود نداشته باشد بازارهای سهام، طلا، سکه و مسکن همچنان تابع تورم و  انتظارات تورمی در بطن جامعه خواهند بود و سبز شدن بورس هم در پی همین تورم ادامه خواهد یافت.

علی حیدری ادامه می دهد: تاسّی به اقتصاد دستوری و تورم زا باید از سوی دولت سیزدهم کنار گذاشته شود تا شاهد تغییرات ساختاری در اقتصاد باشیم. به باور من هر مسؤولی باید در ارائه برنامه، اقتصاد آزاد را در اولویت قرار دهد تا دیگر شاهد ریخت و پاشهای بی ضابطه نباشیم و بازارهای مختلف از جمله بورس را در برابر غول تورّم،  تقویت شوند.

حیدری به سهامداران خرد توصیه کرد همچنان از طریق صندوق‌ها و حقوقی‌ها به بازار ورود کنند. او گفت: چنانچه برخی سهامداران خرد فکر می‌کنند توانایی ورود مستقیم به بازار را دارند، لازم است در کنار تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال که به باور من حتی در بازارهای بین المللی هم کاربردی ندارند، به رانتهای اطلاعاتی دسترسی داشته باشند که البته این امر برای بسیاری میسّر نیست، لذا بهتر است ریسک ورود مستقیم به بازار را به جان نخرند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

****

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.