یکی از اعضای ارشد حماس گفت، نتیجه نبرد اخیر در نوار غزه معروف به «شمشیر قدس» باعث شد بسیاری از کشورهای عربی که پیش‌تر در تعامل با حماس سخت می‌گرفتند درهای خود را به روی رهبران این جنبش باز کنند.

 محمود الزهار: با پیروزی اخیر مقاومت، درهای پایتخت‌های عربی به روی سران حماس باز شد

قدس آنلاین: «محمود الزهار» از اعضای ارشد جنبش حماس در گفت‌وگویی با برنامه «المسائیه» شبکه «الجزیره» به آخرین تحولات فلسطین پرداخت.

وی درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه گفت، کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی با این «حرکات آکروباتیک» دنبال آن است که خودی نشان دهد اما اگر این رژیم به اینگونه حرکات ادامه دهد بهایی سنگین خواهد پرداخت.

الزهار تأکید کرد، هر کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی که در پی کابینه شکست خورده قبلی تشکیل می‌شود به اینگونه اقدامات روی می‌آورد تا شاید بتواند واقعیت روانی و متزلزل رژیم اسرائیل و سازمان‌های آن را ترمیم کند.

این عضو حماس ادامه داد، ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه یکی از انواع مقاومت است و اقدامی است که فلسطینی‌ها برای دفاع از موجودیت خود اتخاذ کرده‌اند. نبرد اخیر معروف به «شمشیر قدس» سست بودن ارتش رژیم صهیونیستی و عدم توانایی آن برای ایستادگی در برابر گروه‌های مقاومت را فاش کرد.

وی تأکید کرد: پیروزی‌هایی که گروه‌های مقاومت در نبرد شمشیر قدس به دست آوردند باعث شد بسیاری از پایتخت‌های عربی درهای خود را به روی سران حماس باز کنند پس از آنکه پیش‌تر در تعامل با این جنبش سخت می‌گرفتند.

الزهار درباره تنش‌های گاه و بیگاه در قدس اشغالی هم گفت، ملت فلسطین در کرانه باختری، نوار غزه، قدس و غیره از زمان جنگ اخیر علیه غزه، همبستگی بی سابقه‌ای در مقابله با شهرک‌سازی و شهرک‌نشینان از خود نشان دادند و این همبستگی، محوری برای فیصله دادن به رویارویی با درگیری‌های آینده شکل داده است.

وی درباره آینده گفت‌وگوی فلسطینی-فلسطینی و انتخابات هم گفت، تشکیلات خودگردان مانع از اجرای انتخابات شد زیرا می‌داند که نتایج آن به نفعش نیست.

نبرد شمشیر قدس در اردیبهشت‌ماه گذشته یازده روز طول کشید و مقاومت فلسطین بیش از چهار هزار موشک به شمست فلسطین اشغالی شلیک و خسارات زیادی را به این رژیم وارد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.