سخنگوی اسبق وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری به کشورهای جهان و منطقه این پیام را داد که ایران اسلامی همچنان با ثبات و اقتدار ایستاده و حامی ملت‌های مسلمان و مظلوم است.

پیام حضور مردم در انتخابات این بود که ایران یک قدرت برتر منطقه‌ای است/ مشارکت بالای ایرانیان، زنگ خطر برای کشورهایی است که انتخابات در آنها جایگاهی ندارد

رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت‌ خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با قدس آنلاین در خصوص اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و پیام انتخابات مردمی درایران اسلامی، به منطقه و جهان در ابعاد بین المللی گفت: پیام مشارکت بالا و حضور همه جانبه مردم را در انتخابات ریاست جمهوری از دو بعد باید مورد تحلیل و بررسی قرار داد. یک بعد آن مربوط به کشورهای منطقه می‌شود. طبیعتا وقتی در کشور بزرگی مثل ایران با وجود همه فشارهایی که مردم به لحاظ سوء تدبیرهای اقتصادی و تحریمی تحمل کردند، اما مردم باز خواستار حفظ و انسجام جمهوری اسلامی ایران هستند و علی رغم مشکلات متعدد اقتصادی باز هم راضی به تن دادن به خواسته دشمنان خود نشدند و وضعیت اقتصادی کشور را بهانه‌ای برای عدم مشارکت خود در عرصه انتخاب رئیس جمهور قرار ندادند.  

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی با حضور پر شور خود در پای صندوق‌های رای نشان دادند که قائل به رعایت  دموکراسی در کشور خود هستند لذا با حضور در انتخابات حماسه ویژه‌ای آفریدند.  

مهمان‌پرست حضور بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری را برای کشورهای مختلف جمهوری اسلامی ایران اینگونه تشریح کرد: مشارکت بالای مردم برای تعیین سرنوشت خود، زنگ خطری برای کشورهایی است که اصولا انتخابات در اداره کشور آنها جایگاهی ندارد و از حضور مردم و اظهار نظر و رای آنها همواره در وحشت هستند، بنابراین حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری پیام مشخصی برای سیستم‌های حکمرانی بعضی از کشورهای منطقه است، همان کشورهایی که علی رغم خواست جمهوری اسلامی ایران، تمایلی به برگزاری انتخابات آزاد و مردمی در کشورهای جنگ زده‌ای مثل سوریه، عراق و یمن ندارند، با اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره بر این موضوع تاکید دارند که راه آرامش و آسایش مردم این کشورها و رسیدن آنها به یک ثبات دایمی، برگزاری انتخابات آزاد و توجه به رأی مردم است اما کشورهایی که به دنبال دموکراسی نیستند با این موضوع مخالفت می‌کنند.  وی در ادامه تصریح کرد: بعد دوم مشارکت بالای مردم ایران عزیز در انتخابات این است که دشمنان اسلام و ایران را با یک شگفتی دیگری روبه‌رو کردند، چرا که باور نمی‌کردند مردم با همه مشکلات و وضعیت سختی که در معیشت پیدا کرده‌اند مجدد این چنین به صحنه بیایند و  از نظام و کشور حمایت واقعی به عمل بیاورند، پیام حضور مردم در انتخابات برای کشورهای منطقه وجود یک قدرت برتر منطقه‌ای به نام ایران است که هم به دنبال ایجاد ثبات و امنیت در منطقه است و هم  به دنبال توسعه روابط خوب با کشورهای همسایه است. مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری به کشورهای جهان و منطقه این پیام را داد که ایران اسلامی همچنان با ثبات و اقتدار ایستاده و حامی ملت‌های مسلمان و مظلوم است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.