سفیر انگلیس در تهران در اعتراض به بروز مشکلاتی برای رای دهندگان ایرانی در این کشور امروز به وزارت امور خارجه احضار و از عملکرد شیطنت آمیز رسانه‌های فارسی زبان مستقر در این کشور هم انتقاد شد.

سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

قدس آنلاین: «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار «راب مک ایر» سفیر انگلستان در تهران به این وزارتخانه و اعتراض به بروز مشکلاتی برای رای دهندگان ایران در کشور متبوعش خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به دنبال اخلال در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در برخی شهرهای این کشور از جمله لندن و برمینگهام که با توهین به رای دهندگان و عوامل اجرایی و ضرب و شتم یکی از رای دهندگان از سوی عناصر تروریست ضد انقلاب و مخالف دموکراسی همراه بود، «راب مک ایر» سفیر بریتانیا امروز (شنبه) از سوی دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این تحرکات آشوبگرانه و تروریستی به وی اعلام شد. 

خطیب زاده افزود: به سفیر انگلستان گفته شد که دولت و پلیس این کشور در عمل به وظایف خود مبنی بر تامین امنیت حوزههای رای گیری و رای دهندگان ناموفق عمل کرده‌اند. مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد دموکراسی در پای صندوق‌های رای محقق می‌شود و نه در تحرکات عده‌ای قلیل آشوبگر در خیابان‌ها. 

شب گذشته فیلمی از ضرب و شتم یک خانم ایرانی در در شهر بیرمنگهام انگلیس پس از شرکت در انتخابات ورای دادن توسط عناصر ضد انقلاب و مناقفقین منتشر شد. در این فیلم عناصر منافقین برای دقایق طولانی این زن ایرانی زا با مشت و لگد و چوب و پلاکاردهایی که در دست داشتند مضروب کرند. بی انکه پلیس انگلیس در صحنه حاضر شده و مداخله ای انجام دهد.

کاردار کشورمان در لندن در توئیتس به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که سفارت ایران پیگیر این اتفاق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.