داوری نخستین دوره جشنواره کتابت قرآن کریم صبح امروز ۲۹ خرداد با حضور داوران در دبیرخانه جشنواره کتابت قرآن در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور آغاز شد.

آغاز داوری جشنواره کتابت قرآن کریم/ ۲۴۳ اثر ارزیابی می‌شود


به گزارش قدس آنلاین، داوری نخستین دوره جشنواره کتابت قرآن کریم  با حضور داوران برجسته و ممتاز در دبیرخانه جشنواره انجام شد.

در این دوره ۵ داور ممتاز و اساتید خوشنویسی از جمله مجید فدایی‌منش، محمدعلی قربانی، داود نیکنام، مسعود فاضلی مقدم و ذبیح الله لولویی‌مهر ۲۴۳ اثر ارسال‌شده در رشته‌های گوناگون را مورد ارزیابی و داوری قرار دادند.

در جلسه داوری مجید فدایی‌منش بر لزوم حفظ انگیزه شرکت‌کنندگان تأکید کرد و گفت: دانشجویانی که در این دوره از جشنواره شرکت کردند، نباید رها شوند و باید از آن‌ها در برنامه‌ها و کارهای هنری بهره‌گیری شود تا انگیزه خود را در ادامه راه از دست ندهند.

مسعود فاضلی‌مقدم داور رشته ثلث نیز گفت: نقش انجمن خوشنویسان و دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم را در حوزه خوشنویسی قرآن را نباید نادیده گرفت، زیرا این دو می‌توانند راهنما و مرجع خوبی برای چنین جشنواره‌هایی باشند تا جشنواره با قوت بیشتری برگزار شود.

محمدعلی قربانی، دیگر داور حاضر در این جلسه، بر حساسیت داوری تأکید کرد و افزود: داوری آثار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نباید آن را منوط به بخش‌های دیگری کرد. همچنین داوران باید در نظر خود مستقل باشند که در این جشنواره با رعایت این مسائل سعی کردیم حق کسی ضایع نشود.

آثار ارائه شده در رشته‌های کتابت و قطعه‌نویسی در خطوط نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث بوده و جشنواره در دو بخش آموزش و مسابقه‌ خوشنویسی برگزار شده و بخش آموزش آن شامل ۳۷ جلسه کلاس آموزشی، با حضور اساتید برتر پژوهشی، هنری و قرآنی در فروردین و اردیبهشت سال جاری و به صورت مجازی در سامانه امجد جهاد دانشگاهی، بوده است.

یادآور می‌شود؛ نخستین دوره جشنواره ملی کتابت قرآن کریم با هدف تقویت مناسبات و تعاملات علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و تبلیغاتی میان دانشگاهیان و نخبگان در سطح ملی با محوریت قرآن کریم، تکریم جایگاه والای زنان و کرامت انسانی آن‌ها با توجه به محور قرار گرفتن سوره مبارکه حضرت مریم (س)، شناسایی دانشجویان علاقه‌مند به کار در زمینه قرآنی و حمایت از آنها، حمایت از گسترش هنر قرآنی، ارائه آموزش‌های لازم برای تربیت هنرمندان متعهد و جوان، شبکه‌سازی گروه‌های هنری و ایجاد روحیه کار گروهی در دانشجویان برگزار شد.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.